Jumaat, 3 April 2009

Terapi di Alamanda

Dah seminggu lebih aku dok melilau dari selatan ke utara . Ari ni kat Putrajaya . Apa nak buat lepas ni ? ..tugasan selesai jam 11.20 am...ahaa apa kata aku p buat terapi sikit ? terapi apa pulak ni? ..laa.. p tinjauan kat Alamanda la. Ehh kan ke baru 2 minggu dulu dah p sana ? ,nak shopping apa lagi ? Tak pe laa..jalan-jalan je.

Bersaing pulak aku dengan staf@perempuan yg ambil kesempatan rehat panjang ari Jumaat,ehh apa la depa ni , kot ye pun bukak la name tag tu ..suka pulak aku tengok gelagat dia orang ni.Mana aku nak pergi ni ? ,tak pe aku mula kat wing selatan , masuk Parkson ,nak cari apa? Tengok kot-kot ada kasut jenama yg nak aku cari tu...ahaa tak de , selamat aku ,pusing-pusing tak de..

Jalan lagi .. tu yang syok kalau jalan sorang-sorang ni ,mana nak p redah je. Haa tu dia !! ..2 tempat yang aku alergic ,pantang dan kena hati-hati.. Kedai buku dan kedai jam !!
MPH , masuk..nampak banyak novel Melayu..wah sekarang ni dah macam-macam novel, tapi ntah la tak minat pulak nak selak, ..Aku ingat dalam list catatan aku masih ada dua-tiga buku yang masih belum aku dapat. Ehh kan ke minggu lepas dah beli 3 buah kat Seremban ?..tu pun 2 buah masih tak habis dan 1 lagi masih belum mula pun .

Tak pe laa..jalan-jalan , haa, dah jumpa 1 ... tak payah nak selak terus ambik , jalan lagi.... p la jenguk kat buku agama ,/psikologi , selak-selak sikit , baca sinopsis kat belakang tu... oooo tafsiran Ihya Ullumuddin .. hi berapa banyak buku macam ni lagi aku nak ni ??? Koleksi yang ada kat rumah dah tak tau nak letak mana , kat bilik ofc ni pun dah bersepah ,malah ada koleksi ni yang sebenarnya tak habis khatam pun !! Tak pe buku ni mungkin lain. Dah dua !! , dalam pada cuba cari satu lagi buku yang dah lama cari tapi tak jumpa ( dulu p Kl tak sempat nak cari , Kat Seremban bab buku ni memang agak lembab sikit > Tak pe la ,lain kali je la. Baik aku keluar ...jalan-jalan tetiba ternampak 1 lagi buku yang memang dalam list ..selak ,tengok dan fikir ... Tiap tahun bajet beli buku beribu tapi bila isi borang income tax baru ingat ,yang depa pula nak resit la apa laa.. rugi .

Jalan lagi...haa, ni satu lagi,kedai kasut !! aku bab kasut ni senang je sebab fesyen dan stail yang sama ..Abang selalu bising kenapa asyik beli kasut je ? Ala lelaki mana tau , aku pakai kasut tumit halus tinggi 2 inci setengah ,cepat goyang ,tu sebab kena beli selalu ( hahaha....alasan je tu ) ..Ah tak payah laa...Kata nak kempen berjimat cermat !!

Haa..lega daa...segar memandu ke Seremban. Esok 2 hari cuti sebelum sambung p makan nasi kerabu pulak.. Apa nak buat 2 hari ni ? Operasi pembersihan atau balik kampung ??? ..ada cadangan ?