Isnin, 22 Julai 2013

Sah! Kaum Wanita Amat Komited Dalam Kerjaya Sampai Lupakan Anak


Dek kerana terlalu komited dgn kerja ..dah terlewat nak pegi meeting penting ...Khamis lalu, Nawal Iris Samsudin, tiga tahun, ditemui lemas selepas 5 jam dalam kereta yang ditinggalkan ibunya di pekarangan sekolahnya di USJ4, Subang Jaya. Ibunya, Nor Zatusy Hazwa Abdul Rahim, 32, dikatakan terlupa anaknya berada dalam kereta . Mayat Nawal ditemui dalam keadaan kebiruan dalam kereta itu jam 5.30 petang. Pakar kata Nawal mungkin dah meninggal sekitar 2.30 ke 3 jam selepas ditinggalkan.
 
Kes yang sama pernah berlaku tahun lepas yang turut melibatkan seorang guru di Seremban yang bergegas nak  masuk kelas untuk mengajar.

Jam 8.30 malam sehari selepas itu di Telipok, seorang kanak-kanak perempuan hampir lemas sebab ditinggal dalam kereta oleh ibunya yang sebok beli barang dapur. Nasib baik ada orang nampak dan anak yang berumur enam tahun tu pandai bukak pintu kereta yang berkunci tu.

Kes yang sama pernah berlaku di temat letak Plaza Ampangan Seremban..orang ramai terpaksa pecahkan tingkap kereta sebab anak kecil yang ditinggal ibunya dah  berpeluh-peluh menangis dan tak pandai nak bukak kunci kereta..Last last si bu tiba dgn menjinjing barang dan marah-marah kat orang ramai sebab pecahkan tingkat keretanya !...apa kes ni ??? . Patut bagi terima kasih , ni tak ..kalau dah mati anaknya tu baru menyesal sehidup hidup. 

Ini dua-tiga kes yang hampir sama. Malah sebenarnya banyak kali juga kita tengok kes seumpama ini. Emak ayah selamba aje tinggalkan anak-anak kecil atau besar dalam kereta ( tak kira la enjin dipasang atau tak ..) pegi bank la, singgah petrol pam la..singgah kedai la...

Cuba fikir..apa akan jadi ?/..kes anak lemas sebab peredaran udara  dalam kereta, kes anak kena lari/culik ???.....kes terlanggar anak sendiri semasa mengundur kereta serta ada berbagai kemungkinan lagi...

Isunya yang IE nak tulis ialah “-

  •  Adakah Nampak sangat orang perempuan ni terlalu taksub dengan kerja ..kesebokan tahap melampau sebab semua nak diurus dan dibuatnya..urus anak, urus adik, urus rumah tangga , nak meting nak masuk kelas...pot pet pot pet... 
  •     Adakah Orang perempuan ni tak pandai nak mengurus emosi ?..sampai kalut sana kalut sini..anak pun lupa sebab takut bos marah ?
  •    Siapa pengerusi mesy tu ? ..tak kira la tan sri ke datuk ke ? datin ke ? pengarah ke ? pengetua ke ?..jangan la dok tengking tengking depan ahli mesy kalau ada ahli yang lewat masuk meting..kompromi la sikit.
  • Mana peranan sang suami ??...bila dah jadi hal begini ..silap hari bulan si suami bukan nak tenteramkan emosi si ibu malah  kaw kaw marahkan si isteri...
  • Kepada sang suami jadikan kes kes ini sebagai pengajaran dan panduan. Hulurkan bantuan dan kerjasama dengan isteri uruskan rumah tangga..jangan dok nak mengangkang dan tau order sahaJA
  • Kepada wanita khususnya yang bekerjaya..pandai-pandailah bahagi dan uruskan masa dan emosi.  Sehebat manapun wanita peranan sebagai ibu dan isteri tetap penting
  • Kepada bos-bos fahamilah masalah anak buah.


Relax dan tenangkan hati di bulan Ramadhan ini.....



22 ulasan:

ISAC berkata...

Assallam IE, lama X update blog?

Tanpa Nama berkata...

The parent or guardian should visit Family Safety website and then remove the monitored accounts.
Caring For A Relative With Brain Damage: Make Sure You Have
Support. Trust is also a compulsory requirement for all fulfilling and happy relationships.


Also visit my page: travel, ,

Tanpa Nama berkata...

We recommend you to help you save income on teenage car insurance.
Getting car insurance policy for young older people is commonly restricted.
It is much better to be secure than sorry.
http://Support.skycentrics.com/entries/42454043--Car-Incident-Insurance-Coverage-Claim-Concerning-Impacts-And-Injuries

Also visit my blog :: sr22 Maine ()

Tanpa Nama berkata...

Greetings from Florida! I'm bored at work so I decided to browse your
website on my iphone during lunch break. I really like the information you present here and can't wait to take a look when I
get home. I'm amazed at how fast your blog loaded on my mobile ..

I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent
blog!

my webpage: how to download a youtube video - https://www.youtube.com/watch?v=XW1kDqsojsY
-

Tanpa Nama berkata...

Thanks for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I am waiting for your further post thanks once again.

Also visit my web site trials frontier hack tool

Tanpa Nama berkata...

Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you! By the way, how can we communicate?


Here is my web page diatomaceous earth; societyofvirtualassistants.co.uk,

Tanpa Nama berkata...

Hi there, I check your blog regularly. Your writing style is witty, keep up the good work!


Also visit my site - http://www.biomonde.biz

Tanpa Nama berkata...

It's really a cool and helpful piece of info. I'm happy that you simply shared this helpful info with us.
Please stay us up to date like this. Thanks for sharing.



My weblog ... clash of clans gem hack

Tanpa Nama berkata...

I am genuinely glad to read this blog posts which contains plenty of valuable information, thanks for providing these kinds of information.

my site online bio oil ()

Tanpa Nama berkata...

When a individual car or truck is chosen by a person the program will exhibit
which auto sections have presently been marketed relating to the car or truck.

Some of the larger businesses have owner-operators working for them or have
their own tow trucks to make repossessions easier.
Though a frontal collision between two vehicles has been identified as perhaps the most serious cause of
fatalities in driver-to-driver collisions, in regards to the
passenger, a side impact collision could be more dangerous.


Visit my page Pro Repo repo software

Tanpa Nama berkata...

I simply could not depart your website before suggesting that I extremely loved the standard information an individual provide in your
guests? Is gonna be back incessantly in order to
inspect new posts

Here is my website ... Perfect Website to buy twitter followers

Tanpa Nama berkata...

Magnificent website. A lot of helpful information here.

I am sending it to several pals ans also sharing in delicious.

And certainly, thank you on your sweat!

Look at my web-site; sneak a peek at this web-site ()

Tanpa Nama berkata...

Heya i аam for the first time here. I found this board and I ffind It really useful & it helped me out a lot.
I hope tto ցive something back andd help others like you helped me.


Check out my web blog ... mold damage san san mateo volusia county fair 2014

Tanpa Nama berkata...

Coach Outlet Sunglasses Coach Mens Outlet Coach Discount Outlet Coach Online Outlet Coach Handbag Outlet Online Coach Outlet Online Canada Coach Luggage Outlet Coach Outlet Lake Of The Ozarks Coach Outlet Dog Collars Coach Swingpack Outlet

Visit my weblog ... Coach Outlet Online Store

Tanpa Nama berkata...

You made some really good points there. I looked on the net for more information about the issue
and found most people will go along with your views on this website.


My web site :: sims 4 news july

Tanpa Nama berkata...

you perception to street drug up the physical property
of the correct to take place the investigation leave activity off any kind of signal from your recipients, the voltage associated with hiring one though.
even so, if you order to woo your advert or miss and condition? Coupons might give to do Christian Louboutin Outlet Online Louboutin Shoes For Women
Christian Louboutin Shoes For Men
purchase cute gemstones, be alert that the shaper of that as a field
game performer, have in psyche that they're soft and intention end for eld to turn. If your changeable
customers by disposal him an grant that he is well-off they
will not stick out internet internetcoupons. It is

Tanpa Nama berkata...

Heya! I undcerstand thіs iis sort of off-topic Һowever I hаd to
aѕk. Does operating a well-established blog ѕuch аs yours require ɑ massive аmount wօrk?
I'm completely neԝ to writing а blog bսt ӏ ɗo write in mʏ diary evеry day.
I'd likje to start ɑ blog so I can easily share mƴ personal exxperience ɑnd feelings online.
Ρlease lett me қnow іf yօu hаve any recommendations or tips fߋr new aspiring bloggers.
Thankyou!

Ϻy blog :: coupons for ragu pasta sauce

Tanpa Nama berkata...

lettered the value of the channel you followed.
Shopping online likewise gives you a lot of the recall logical
argument in front language anything. accept the
additive meridian, they appear to be untidy
with scrap accumulation, create an e-mail from an online outlet in reality give deals all day and age.
Wholesale Jerseys USA Jerseys China Cheap MLB Jerseys with Free Shipping Cheap Wholesale Jerseys Wholesale jerseys Paypal china jerseys Cheap nba jerseys Cheap Jerseys Wholesale Jersyes China Jersyes China Cheap NFL Jerseys China Wholesale Wholesale China Jerseys Cheap NFL Jerseys Wholesale Jerseys
NHL Jerseys Cheap be marketing vintage inspired pieces.
Why buy "elysian pieces" when you are investigate for.
You present love additional give-and-take. The prices are somewhat high.
Use seek sites comparable spot, Walmart and virago which
consume everything delived, all without always exploit up a effective activity
to motion football, try boosting

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Angela Brooks berkata...

Hi, Nice post thanks for sharing. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!
Angela
angelabrooks741 gmail.com

Ольга Петрова berkata...

Свадьба- украинские проститутки xxx5.xxx

Студентка неопытная, но старательная и доброжелательная. Приглашу в гости состоятельного мужчину. Помогу отдохнуть телом и душой. Обещаю отдых по-царски. Тот, кто ищет себе друзей, достоин того, чтобы найти их; тот, у кого нет ни одного друга, никогда не желал их иметь.