Isnin, 20 April 2009

Terapi Apa-Apa Aje


Monday Blues ??...ehh tak laa..pakar psikologi kata inividu macam aku ni dah kurang kena sindrom tu…. Ya..pagi ni dgn penuh semangat nak mulakan misi ….
Sebab ? …dua hari yg diisi dengan terapi yg ntah apa-apa , apa-apa aje..

Hujung minggu yang apa-apa aje...
Minggu ni aku rasa nak relax je..duk rumah , tidur atau apa-apa jer laa..Aku ni jenis pagi-pagi dah lapar giler , buat se mug Nescafe ( minuman wajib …) p padang join senam arobik .pas tu lepas geram main futsal ..ganas juga kalau perempuan dapat bola…pekena meehoon sop ..alaa..terlupa bawak duit pulak , hutang ! nasib gerai kawan.. balik buat operasi pembersihan …uhh ponat den !! baca surat khabar..abang balik dari pasar ,agaknya dah berapa tahun dah aku tak pernah jejak pasar besar seremban yg kontroversi tuu..sambung pulak aktiviti dapor.. masak pulak,..aktiviti yg aku buat 1-2 kali je seminggu …menu penting goreng ayam utk jejaka2 yg ada balik. Ikut aku dah naik muak dgn menu ayam ni..Hari ini abg tlg , dulu2 aku mmg rajin bab masak2 ni tp dah lama sungguh aku kena penyakit malas ni.. tambah pulak cik abang dah expert ,dah dpt gelaran chef pun..kira aku ni dah taraf tok guru laa...Siap !! rehat …

Tidor..nape ye ,kalau hari cuti mahu jer mata ni nak lelap ..hari kerja kdg2 cuba jg lelapkan mata time sebelum zohor tu tp tak boleh pulak !..tapi tak boleh tidor lama , nanti bingung bila jaga..tengok tv cerita filem tamil , tak kisah laa…hentam je ..syok jg sedar-sedar dah jam 5 , gegas siap janji na p Simpang Pertang ..
Adoiii..minyak kereta dah kering …,baru kelmarin cuci tgk ptg ni dah macam kereta kontraktor masuk estet gayanya… ntah ke mana ler dia kena kidnap malam td.
Aktiviti malam di Simpang Pertang , Jelebu , jauhnya 65 km dari Seremban … sampai rumah hampir jam satu… Isyak n lelap !!

Ahad… subuh aktiviti yang sama ..joging ke padang senam , futsal.. fikir2 yg ramai dtg join aktiviti ni kawan2 yg tgl kat rumah yg panjang tu je ,sebenarnya nama depa pun ada yg aku lupa dan tak tau ..pernah cdg pakai name tag je…..mana p jiran2 aku yg duk kat rumah tak berkongsi dinding ni? .sebok kot ..aku pun sama jgk , keje tak tentu masa ,kejap ada kejap hilang , tak de pakai maid plk..tu la bila persatuan penduduk tak buat aktiviti bising bila ada aktiviti tak nak join plk.Aku nak syorkan tubuh persatuan belia kat sini ..kurang2 dapatlah geran peruntukan ( bila bab duit ni ,mesti depa setuju !!)

Sambung lagi aktiviti operasi pembersihan dan pengemasan.. selak buku , tidur …... Ptg minggu ni nak duk rumah je.aktiviti shopping tingkap dan terapi muka dah buat minggu lepas., nk tgk tv tp tak de program menarik ..siapkan assigmnt sambil layan lagu shahdu... Boring ptg tinggal sorang2 , jenguk kejap pokok2 kat luar tu.. tak buat apa pun ,cuma tengok je,jgn nanti depa merajuk plk..nanti la panggil wak Indon tlg .Cadang nak buat kolam ikan , tapi fikir2 takut pulak kesian ikan tu nanti terbiar kelemasan di kolam terbiar !!..,lagi satu mana tau kot Pj kesihatan dtg check tak fasal2 kena sedekah percuma .

Begini laa.. selagi hidup selagi itulah ada ceritanya,tak kira suka atau duka..gembira atau kecewa..Alhamdulillah aku bahagia…

3 ulasan:

Minangz Boy berkata...

haiyooooooooooooo.....banyak susah idup
takpo banyak g jalan keluar
terapi tak semestiya lari dari dari stress sebab kadang2 berdepan dgn stress juga merupakan terapi yang berkesan
mengapa tak try2 cuba aromaterapi...........
diakui amat berkesan tetapi aromaterapi ada banyak bentuk terapai
pilih la lilin , aroma oil ,stress oiling body atau kalau malas sgt apa kata gunakan aroma color body......pasti ada perubahannya....

orkid biru (^.^) berkata...

entahla... beginilah hidup.. selagi mata tak terpejam... selagi itulah badan dan otak akan bergerak... hu..hu..hu...

intansuri berkata...

Kebahagian hanya datang sekiranya kita berani menghadapi kenyataan hidup.
Kalau takut ,baik jangan jadi manusia.