Rabu, 5 Mei 2010

iNiKaH TanDanYa SaYanG ???

Mimi : Abang Joe…….jom la datang rumah Mi….I rindu la…lagipun suami I pergi oversea tadi…..

Joe : Baiklah, malam esok abang pergi tau….nanti pandai la abang kelentong isteri abang tu.

Mimi : Oy ya…sebelum datang esok, abang cukur misii kasi licin dulu tau.Abang tahukan, I suka lelaki yang babyface!

Joe ; Alamak…yang ni susah sikit,Isteri abang suka abang simpan misai cari makan ni, nanti dia marah pulak.

Mimi : Alaaaa……abang ni nak jumpa I ke, tak nak ni?

Joe ; Okey lah! Okeylah sayang. Mimi punya fasal…apa saja abang sanggup!!

Keesokkan paginya ,semasa Joe hendak pergi ke pejabat,dia telah berpesan kepada isterinya, dia terpaksa pulang lewat malam nanti sebab ada ‘mesyuarat tergempar”.

Semasa di pejabatnya , Joe telah bertindak mencukur misainya sampai licin.Malam itu Joe berdondang sayang dengan Mimi sampai dinihari.

Pukul 4.00 pagi,ketika Joe balik ke rumahnya,bilik tidurnya gelap.Perlahan-lahan Joe salin baju dan naik ke katil senyap-senyap.

Tiba-tiba isterinya Mimi tersedar lalu meraba-raba muka Joe yang licin dalam gelap sambil
berkata: “Kenapa kau tak balik-balik lagi Farid….kejap lagi suami akak balik….!!

(Cerita diceduk dari Majalah Mastika Mei2010…Mastika pulak ceduk dari mana? …Mr Gugle ??

Apa gelak=gelak ???...Lawak sangat ke ??..atau awak pun sama jugak ?? Mai tengok gambar yang ni pulak ..

Dan baca jugak berita yang ini...



Ikan Emas nak tanya ??;

Kenapa jadi begini ?..Adakah kerana kemajuan ? keselesaan ?, kerana pemakanan ? kerana kemewahan ? kerana kreatif , inovasi baru? tak beriman ? keseronokan... , hobi ...?menyahut cabaran ? terikut-ikut...emosi ? atau nafsu menguasai diri ?





























30 ulasan:

Abd Razak berkata...

Salam...

Iman terlalu nipis seperti kulit bawang dan terlalu mengikut hawa nafsu..

Abu Aiman berkata...

Salam,
Cerita tu mungkin lawak, tapi bagi org yang mengalaminya hanya dia la yg tahu.

Bila iman tak kuat, nafsu la yang berkuasa...

ikan emas berkata...

Us. Razak,

...ke style hidup zaman sekarang ???

ikan emas berkata...

Abuaiman,


...ada pengalaman ke ??


...bETOI, Hanya yg mengalami dan merasainya shj yg tau bagaimana nak menepis dan menagkis godaan itu..Iman oh iman !!


...syg aiman

sayangsayangibu berkata...

mengikut nafsu
mengikut hati
mengikut budaya barat
pengaruh media
pengaruh syaitan
pengaruh masyarakat


apa pun tepuk dada
tanya iman

semoga kita semua dijauhkan daripada kemungkaran itu.

Abu Aiman berkata...

IE, belum ada lagi, erk! Tak payah adalah pengalaman cenggini,mintak simpang. Tapi tengok bini orang suka kat laki orang sampai kawen ada la. Benda camni kalau bertepuk sebelah tangan susah nak jadi. Dua2 gatai!!

tunbegia berkata...

orang indon gak yang disalahkan kanns,

salamm,

sahromnasrudin berkata...

harga bagi sebuah kemajuan yang telah disosialisasikan..

sI tEDI berkata...

Ya Tuha,

pelbagai perkara sudah jadi tidak mustahil di akhir zaman ini

ikan emas berkata...

Abuaiman 2,

...tk jenguk lagi


...kekadng bila kita baca ,igt mcm mustahil...tp ia berlaku di sekeliling kita...rakan, keluarga ,tak kira urban ,felda, estet kg....


...bercinta memang menyeronokkan !!

ikan emas berkata...

tun,


laa ni kes mcm ni dah tak kira indon ke, melayu ke, cina ke , siam ke ...1Malaysia !!

ikan emas berkata...

sayangibu,

Selamat Hari Ibu..

mohon kita semua dilindungi !!

ikan emas berkata...

sahrom,,
kemajuan yang tak tertapis !!

ikan emas berkata...

Sitedi,

....dah ikut tuisyen awak fsl nuffnang...ni dah cuba , tetiba jadi mcm atas tuuuu....sayuppppppp jauh jadinya...malas lak nak edit

abe long berkata...

iman terlqalu nipis ke xde imah lgsung?

al-lavendari berkata...

sajaaa !

ikan emas berkata...

ABE LONG,

selamat datang sini...


...tambahkan ilmu kukuhkan iman !

ikan emas berkata...

En.L,


saja apa ?...saja-saja nak cuba-cuba...??

...jgn...nanti kiter repot kat Makngahnya...

Faridrashidi berkata...

Saya rasa entri ni sangat sesuai digandingkan dengan entri baru saya.

Dunia, dunia.

ikan emas berkata...

Us Farid,

...hem
sya dah baca...cuma tak sempat nak komen...walaupun sebenarnya ikhlas sy suker n3 tuu

ONE ZABA berkata...

sayang buah kepayang....apabila dah masak gugur la tu.

ikan emas berkata...

IZ,

lama sonyap yo..


tuuu laa...akhirnya yg satu tu jugak dicari semula..

Yunus Badawi berkata...

Salam IE.

Jawapannya semua yg awak senaraikan tu termasuk salah permakanan.

Makan benda haram kot. Itu yg jadi lagu tu.

ikan emas berkata...

YB,

satu lagi yg IE sngaja tak tulis dlm list tuu..

'budaya , ?? agama' ?


.....ntah-ntah ada gak yg sakit keturunan kot

Che' Pit berkata...

ngeh ngeh ngeh
cerita lawak, tapi lawak yang memberi makna.. renung2kan dan ambil iktibar..

ikan emas berkata...

CP,


ada org dah ada isteri nak cari lagi...

...ada org langsung steri pun tak daa...siannnnnnnnn..

ngeh ngeh ngeh ngeh...

blueCITY® berkata...

salam,

hahahhaha...
lawak ker?
sebab?

kerana 1malaysia la nih kansss..

ikan emas berkata...

biru,


daaa pulak...
jgn dislahkan 1Malaysia pulak..
tak baik tau !

konsep 1M tak pernah dan tak dak langsung suruh rakyatnya buat kerja-kerja mengarut macam tuu...

...maaf ! akak cermah sikit !

Diarihatiku1976 berkata...

SAMA JE JLN CITER NGAN ADAMAYA KAT TV3 SEKARANG...

ikan emas berkata...

hatiku,


bes jgk drama tuu...


...bila tgk drama tuuu...,baru sedar bahawa sebenarnya org Melayu ni sebenarnya handsome dan cantik-cantik belaka..