Isnin, 31 Januari 2011

TIRAMISU yang sedap di Musim Langit mENGALIRKAN aIR mATA


musim-musim hujan ni..perut asyik lapar aje...kalau la ada yang hantar benda ni...enakkknyaaa...

Walau senang..nak buat kena ada skill...


Classic Tiramisu
By: Carol
"Classic Italian dessert made with ladyfingers and mascarpone cheese. It can be made in a trifle bowl or a springform pan."

Ingredients ...Yang ini pula Myresepi yg tulis;

Sebiji sponge cake/chiffon cake
250g cream cheese
250g whipping cream
1/2 cawan gula halus
1/2 cawan bancuhan serbuk nescafe ngan air panas
Sedikit serbuk koko

ish...tak payah susah-susah laa...

Tiramisu yang ini lagi sedap!

Relax, lawak ringan..elemen kekeluargaan..
Tak der adegan laki bini gaduh-gaduh tarik-tarik rambut
Ada isu dengki mendengki tetapi diterap dengan cara humor..
Dilakonkan oleh comel, cute dan macho…
Cuma jangan terlepas maghrib pulak !!!

Bila tengok watak Faris tu tetiba teringat kat YB…macam-macam bisnes..
tp YB Yunus Badawi ni dah berjaya !!

p/s: Al-Fatihah kepada arwah Faizal.
............
di NS beberapa tempat kecuali di daerah Seremban telah dilanda banjir. Lebih 4,000 orang telah digelar sebagai mangsa..termasuk ramai yang terperangkap tak dapat balik dari tenang....hati-hati sungai semakin melimpah !!





















28 ulasan:

Yunus Badawi berkata...

Terima kasihlah kata saya dah berjaya. Kalau nak bandingkan dgn ahli2 perniagaan yg lain, saya ni halus sangat. Baru nak belajar berniaga.

Tapi dgn sokongan dan doa dari kawan2 termasuk IE, insyaAllah sykt saya akan terus berkembang.

Yunus Badawi berkata...

Saya tengok di suratkhabar on line tadi, stesen keretapi Gemas dan tenggelam.

Kalau mcm ni projek saya di Gemas pun mungkin tergendala huhuhu

kakcik berkata...

Kadang2 kakcik 'layan' juga Tiramisu di TV3 tu... :)

IMANSHAH berkata...

tiramisu ni drama ke??ketinggalan sungguh

ikan emas berkata...

YB 1,

aminnnnn...
IE sentiasa doa yg terbaik kpd orang yang baik...
suka dengar orang berjaya ..dan bersyukur!


YB2,

Gemas antara tempat yg teruk...msh banjir..paras air Sungai Muar di paras bahaya..
projek tu masih ada masa lagi kan ??

ikan emas berkata...

kakchik,


sambil rehat
kita layannnn..

ikan emas berkata...

Cikgu Iman,

mmg drama relax n santai di waktu ptg di tv3..jam 7 ...

standby nk p surau ???

...

Abd Razak berkata...

السلام عليكم ورحمة الله

Enak kek tu, tapi bila tengok ada cheese dalam resepinya terus hilang selera...

Hamizah berkata...

nak cikit..

Rozali berkata...

Assalamualaikum IE

kat kl belum ada yg banjir lagi

Wassalam

Aku Dan Teksi berkata...

Lapar ni tapi tak pandai nak buat,pandai makan je

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..tempat sy belum kne banjir..kalau kne, sy lik klang trus huhuhuhh

zino berkata...

sedap nampak nya tu hehe

cikceriacorner berkata...

hehhehe..

akak pon layan cite ni ek..heheh..kite jrg2.tp best cite ni..:)

Abu Aiman berkata...

IE, isteri saya pandai buat tiramisu =)

Semoga mangsa2 banjir kita selamat dan tiada lagi kehilangan nyawa hendaknya...

ikan emas berkata...

UST,

ooo..selera masing-masing lain kan..

yg sedap ialah menu kampung jg kan?

ikan emas berkata...

Mizah,

nah ...
sila la buka parcel ni...
hehehehe..
dodol ada ke ?

ikan emas berkata...

AnT,


nah!...
mai kita ronda-ronda dgn teksi cari-cari makan

ikan emas berkata...

ToKli,

monsun ni suka kat selatan jer kot...

sungai muar masih bertahan !
air laut semakin pasang..
nampaknya 3-4 hari lagi la kawasan berkenaan dijangka mengalami situasi begini...
kesiannn

ikan emas berkata...

SN,


jelebu pun ada kawasan yg banjir...

ikan emas berkata...

zino,

memang sedap !
terutama tangah-tengah lapar ni..

ikan emas berkata...

CCC,

layan jangan tak layan !

ikan emas berkata...

AA,

eee...hantar la kat sini..
mesti expert kan ..menu tradisi tempat dia ke ??

Yunus Badawi berkata...

Projek tu patutnya siapa awak Mac ni. Tapi sedang meminta EOT

ikan emas berkata...

YB3,

ooo...kalau projek kulit kerang b4 kem tu..selamat dari banjir..cuma parit tepi tu ada rebak sikit...

kira ok laa tuuuu..
haa..mcm ni IE kena mintak elaun khas ...

Yunus Badawi berkata...

Projek kulit kerang b4 kem tu takde kena mengena dgn sykt saya.

Projek saya dalam kem tu hehehe

Yunus Badawi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
azieazah berkata...

Kami pun layan gak. Hiburan petang sesama keluarga.

tapi kami sebut “TIMA RISU” sebab anak kecik tersalah sebut hari pertama dulu.. hahaha lekat sampai rini...