Sabtu, 22 Januari 2011

Dost Dost na Raha...

Air yang TENANG tak semestinya tak ada ular yang berak
Ikan emas sesak nafas di petang Sabtu ini
TENANG masih TENANG
TENANG tetiba jadi ditenang orang..
Udah ditenang diintai-intai pulak..
Tak cukup itu dikata-kata ,
TENANG dah berkocak dengan puisi madah seloka yang bertanda dosa
Orang hijau berarak ..
Orang biru bersesak..
Banyak masalah yang nak disenaraikan..beres punyer
Banyak projek yang mesti disegerakan..siap !!

Banyak tetamu nak dilayan
Kaum ibu, Wanita, janda, anak dara mesti dibela..
Buah limau banyak nak disedekah..
Gajah dan dinasour pun ada yang mintak sedekah


Ehhh..apa aku merepek ni..
ketika TENANG diserbu .
Aku layan filem Sangam
KeTENANGANan TERUBAT…

Huhuhhuhu..
Patut la orang dolu-dolu kata sampai 11 kali pegi panggung tengok wayang ini…
Dost dost na raha.....selongkar kat awak punya tube..tangkap leleh ..dahsyat !!



eh ? ini filem masa PakNgah dgn Makngah dating dulu ke ???
















17 ulasan:

cikceriacorner berkata...

nampaknye akan ada pilihanraya sana sini..

sanggam best...tp xsempat tgk...xtau plak..hehhe..

yeeahahah...

1st...

dapat adiah x kak?heheh

luahfikiran berkata...

SALAM,
TERINGAT MSA DULU2. LAGU INI MEMANG FAVOURITE. BEST !

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Dalam tenang ada yang tak tenang..

al-lavendari berkata...

tema entri kita serupa .. tenang.

sangam tu diterbitkan sebelum saya remaja lagi ketika saya berumur 10 tahun. tapi lagu tu memang fevret saya.

carian google menjelaskannya:

Sangam (film) - Wikipedia, the free encyclopedia
Sangam is a 1964 Hindi movie produced by R. K. Films and directed by Raj Kapoor. Music for the film was composed by Shankar-Jaikishan, with song lyrics by ...

ikan emas berkata...

CCC,

mai sini..
byk hadiah menanti..
nak makan pun ok..

ikan emas berkata...

LF,

Org Melayu mmg terkenal dgn jiwang-jiwang..
tgk hisduatan lama berbanding yg baru byk beza..

bestttt

ikan emas berkata...

UST RAZ,

" Orang biasa mati,takada pa2 tapi bila yb mati,ibarat kata pepatah tongkang pecah yu kenyang.apa, taknya sewa hotel naik,rumah sewa naik,orang kawasan tu dapat macam2....yg penat kami jugakkkk

ikan emas berkata...

PakNgah AL,

mmg IE igt nk google tgk thn bila filem tu sebab tgk sb rasanya macam filem 60an je..tkasih.

wah! pakngah ni jiwang jgk ekkkk..
tp lagu-lagu dlm film tu mmg bes ya!

Rozali berkata...

Assalamualaikum IE

moga keTENANGan dlm menegakkan sinar Islam
Insyaallah

Wassalam

ikan emas berkata...

ToKli,

aminnn...

zul permatang badak berkata...

...lagu dalam filem tu, ingat2 lupa...Bapak saudara...memang minat filem tu...

Abi Al-Baihaqi (RKA) berkata...

Salam IE... moga sihat dan tenang selalu...

wah layan sanggam la pulok...

maso tu eseh kocik laei... ado sorang akak tu tengok sanggam berboleh kali tompi nangih'ea totap samo cam pestaim tengok... haii tak paham...tak paham...

poning palo seh...hehee

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..tunggu pelabuhan klang..leh saya lik kampong undi huhuhuh

p/s: leh claim mileage tak? hahahahaha

ikan emas berkata...

zul,
salam..selamat dtg ke kolam ikan emas !!!

wpun tema yang sama..tapi layan !!!!

ikan emas berkata...

RKA.,

ikan meas memang sentiasa berenang-renang di aiar yang tenang...


hehehe

ikan emas berkata...

SN,

dia org nak bw mahkamah pulak..

boleh claim..claim kat gomen..calim kat bulan, roket,dacing ..mata sebelah....ish kaya kejap!

kakcik berkata...

Dengar lagu2 lama dari filem hindustan ni, asyik juga dibuatnya. :)