Jumaat, 21 Januari 2011

Cikgu Normala tak sanggup makan gaji dengan Kerajaan BN lagi..

Syabas..

calon PAS di PRK Tenang ialah seorang wanita…tentulah dia seorang yang hebat berbanding calon lelaki atau mana-mana wanita di kawasan tersebut. Tak kisah la..Ikan Emas tak mengundi di sana pun …di Merlimau pun tak..di Port Klang pun tak ada nama ..

Sembang-sembang di kaki lima ada jugalah menyebut nama Puan Normala Samsudin Sudirman ni..

Namun Ikan Emas ada sikit konfius bila nama cikgu ni disebut-sebut sehinggalah diumum jadi calon ni..selamat memasuki dewan penamaan calon..


Dia dah jadi GURU sejak tahun 1997

Dia dah AKTIF dengan PAS sejak lepas keluar maktab lagi..

Dia dah jadi KETUA MUSLIMAT PAS Labis sejak tahun 2000

Dia MELETAK JAWATAN 24 JAM selepas kekosongan kerusi DUN Tenang

Dia punya SUAMI CIKGU MAAROF juga seorang guru yang masih berkhidmat

Fikir-fikirkanlah !!

Maknanya dah lebih 10 tahun makan minum dia , suami , anak-anak dan keluarga dia daripada duit gaji yang diberi oleh kerajaan memerintah.

Dah lebih 10 tahun dia mengajar mengenai dasar-dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan memerintah.

Dah lebih 10 tahun dia berkempen menentang dan membangkang semua dasar dan program yang dilaksanakan oleh kerajaan memerintah.

Dah lebih 10 tahun dia jadi spy DAP melalui PAS…oooo patut la banyak isu yang membabitkan pelajar, guru dan Jabatan Pelajaran Johor menjadi isu sehingga huru hara dan kecoh jadinya...???....agaknya berapa la elaun khas dia ni i=yer ??

Dah lebih 10 tahun dia memegang jawatan dalam parti..pihak jabatan dah memberi kelulusan ke ?

Kalau tiada kelulusan adakah Ketua Jabatan pernah mengambil tindakan mengikut prosedur tatatertib ???...

Memang tak pernah dengar lagi ada kes penjawat awam kena tindakan tatatertib sebab perkara ni.
Bla bla bla….


Sesi mengumpat kita kali ini ditamatkan. Sekian.










15 ulasan:

cikceriacorner berkata...

hehehhehe..
kalo mengumpat sambil minum kopi duduk bawah pokok best ni kak..heheheh..
emm..ape2 pon cikgu normala kena pk sehabis baik..kalo itu keputusannya..tu terpulang pada dia..hehhe
kak..yang penting kite eppy..yeaahaha

ikan emas berkata...

CCC,

HEHEHE..

sayangsayangibu berkata...

cc kita makan sukun goreng jugak kan? ;p

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Berat jadi pemimpin tu...

Tanpa Nama berkata...

majoriti guru kat malaysia ni sokong PAS...

Mak Su berkata...

role yg mengelirukan

IMANSHAH berkata...

saya juga cikgu..tapi saya tak mo jadik calon..cukuplah saya terus mendidik anak bangsa saya dengan cara saya, mengajar mereka membalas budi pada yang banyak memberi

Tanpa Nama berkata...

Sebab itulah bila dah pencen ramai cikgu2 ni sokong PAS, demi agama, bangsa dan negara....
negara demokrasi.

ikan emas berkata...

SSI,

sedap jg sukun goreng tu kan?
kat Tenang banyak pokok sukun

ikan emas berkata...

UST RAZ,

walau berat tapi terlalu ramai yg berangan bukan kerana tanggungjawab sebagai pemimpin tetapi kerana ketamakan KUASA

ikan emas berkata...

takder nama 1 & 2.

sokongan dan pangkah undi suatu yang berbeza..

sepatutnya cikgu-cikgu kena bersyukur ;

i) kerana itu satu tjawab dan amanah
ii) ramai cikgu yg meminta-minta
iii) mereka sepatutnya membandingkan jg kpd pekerja lain yg hebat jg cabaran dan tjawabnya..mungkin kerana mereka dlm kelompok yg kecil mereka tak bising ..mereka jg bekerja di hari sabtu, di hari ahad malah hari biasa pun lebih drpd 8 jam..Kumpulan PP sah tak blh tuntut OT ..yg sokongan pun ramai yg tak dpt OT sb bajet..namun mereka tetap kerja demi bangsa , agama dan negera
Saya dan mereka tetap ber syukur..

Negara ini demokrasi...cikgu-cikgu orang yg bijak pandai !!!

ikan emas berkata...

Msu,

bukan peraturan yg mengeliruka tetapi pemakaian & penguatkuasaannyaa...

ikan emas berkata...

CikguIman,

guru yg berkhidmat dgn penuh keikhlasan dan intergriti tentu mendapat rahmat !!

maaf...komen IE thdp insan tak bernama di atas tuu...

ZOOL@TOD berkata...

Saya teringat seorang guru (ahli PAS)membawa pulang komputer riba (milik kerajaan) untuk digunakan oleh anak-anaknya bermain "computer game". Hal ini ditegur oleh rakan saya (abang guru tersebut) dengan kerasnya mengatakan perbuatannya itu salah dan berdosa.

Bila orang lain buat haram, bila sendiri buat tak apa.

ikan emas berkata...

Tod,

betoi betoi betoi..