Rabu, 16 Mac 2011

cucucicit gempa dah sampai ke sini...

lebih kurang jam empat petang tadi bumi Somban begogar

jangan silap bukan gempa
hujan turun dengan lebatnya
bersama angin ribut dan taufan
pokok bergoyang-goyang
.kalau ditiup angin tentulah pokok bergoyang..)

tetiba terfikir
apa akan jadi kalau cucu cicit gempa sampai ke sini ?
duduk pulak di bangunan bertingkat-tingkat ni
air selat melaka yang jaraknya 50 km boleh sampai ke ke sini ???

atau adakah hujan lebat ni memusnahkan kot-kot ada radioaktif radiasi nuklear
yang otw ke sini ???

sekejap aja..
namun banyak pokok yang tumbang
banyak jalan yang terhalang
dekat rumah IE ni pun banyak kes
orang PBT nampak sebok
nak tengok gambar ..tunggu surat khabar esok laa..

info kata
kawasan Levendar yang tak berapa tinggi tu
tak dapat ribut tu sampai..
agaknya sebab ada utraman kot..


syukur Somban tak der banjir kilat laghi
timo kasih kek Tok Mat!










11 ulasan:

Aku Dan Teksi berkata...

ribut melanda ke? kat sini ok je.

ikan emas berkata...

AnT,

ini cerita betoi
ribut di beberapa tempat tadi
tapi tak ada teksi yang terperangkap..

cikceriacorner berkata...

jgnla berlaku gempa bumi di msia ni..

moga msia aman sejahtera..:)

zino berkata...

iyo ko?

cemomoi berkata...

ramai ngat celupar dok persenda bencana tu, macam nak minta rasa je... harap kita dijauhkan daripada malapetaka dahsyat tu

ikan emas berkata...

zino,

iyo..

ada rumah yang rosak

ikan emas berkata...

cemomoi,

semoga kita dijauhi dari segala musibah ini

sahromnasrudin berkata...

somban takde bangunan tinggi..jangan risau la..kalau nak runtuh pun, runtuhla dulu yang bangunan terbengkalai kat kemayan square tue..sakit mato nengok huhuhhhh

Yunus Badawi berkata...

Salam IE,

Skrg cuaca tak menentu. Bencana alam pun boleh jadi bila2 masa. Agar kita ingat kpd Allah dan jauhkan maksiat.

ikan emas berkata...

SN,
bangunan kek kemayan tu boleh jadi tompek main sorok-sorok

ikan emas berkata...

YB,

tetiba dpt idea nak tulis entri baru..fasal cipan tuu..