Rabu, 23 Februari 2011

Semoga Taubatnya Diterima..Perubahannya Kerana Iman

Bila dia berubah fesyen berserban
Agaknya dulu dia suka yang berkemban

Bila dia kata suka yang hijau
Maknanya dulu dia dungu dan angau

Bila dia kata nak jadi ulamak
Maknanya dulu dia suka buat lawak

Bila dia suka bertongkat
Agaknya dulu sebelah kakinya singkat

Bila dia kata dah bertaubat
Maknanya dulu dia banyak yang sesat

Bila dia kata nak mendapat syufaat
Maknanya dulu dia dinoda syahwat

Bila dia rasa nak insaf
Mungkin dulu dia banyak terkhilaf


Bila tetiba dia sayang tok guru
Agaknya dulu fikirannya celaru

Bila dia kata berjiwa PAS
Maknanya dulu roh dia tak bernafas


Bila dia kata perfectnya Islam
Agaknya dulu dia dah lemas tenggelam


SEMOGA TAUBATNYA DITERIMA
SEMOGA PERUBAHANNYA KERANA ALLAH
SEMOGA KEINSAFANNYA MENGIKUT AJARAN YANG BENAR










26 ulasan:

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga Allah terus membimbingnya..

kakcik berkata...

Semoga perubahannya itu semata2 kerana Allah.

Rozali berkata...

Assalamualaikum IE

Amin amin amin
memberi contoh kpd kawan seangkatannya yg dahulu

Wassalam

Yunus Badawi berkata...

Hebat madah awak - saya suka.

Hati manusia mmg mudah berbalik2. Itu sebab Nabi s.a.w berdoa supaya Allah jgn membalikkan hati kita setelah kita diberi petunjuk.

ikan emas berkata...

Ust Raz,

semoga dia berada di jalan yg betul...tak ada yg mengambil kesempatan utk kepentingan diri

ikan emas berkata...

kakchik,

mudah-mudahan begitulah

moga kita pun sentiasa diberi petunjuk

ikan emas berkata...

TokLi,


amin!!

Isabella dah masuk Islam !!


rock tetap rock !

ikan emas berkata...

YB,

kalau suka IE rasa suka jg...

sebab nak jimat masa la IE tulis gaya begini...sambil buat kerja lain boleh curi-curi publish entri..

nak buat karangan macam Kakchik suruh tu kena bayar lebih masa..

Ingatan tu berguna utk IE dan yg lain jg..ada gaya tulisan ustaz la YB ni !

ibuintan berkata...

alhamdulillah... semoga hidayah Allah berkekalan

Cikgu CTE berkata...

teringat tahun 2005 dulu terjumpa dia kat JB.. masa tu dia mcm rocker temankan penyanyi awie...
tak sangka boleh berubah...
alhamdulillah..

ikan emas berkata...

IBUINTAN,

amin!!!!

diharapkan gitu lah !!
tak mau jadi macam sesetengah artis perempuan yg dulu kata insaf la ni tengok macam balik semula ke asal..

( ish mengumpat pulak si IE ni...

ikan emas berkata...

CikguCTE,

hhehehe,
cikgu rock jugak ekkk...
rasanya kalau dia buat lagu lagi tentu lagi hebat kan ???


masalahnya adakah dia akan buat lagu ' kutuk mengutuk ' ada unsur-unsur politik ..ish tu yg kita tak suka kan ???

relevan berkata...

Kome suka Bob Lokman..

ikan emas berkata...

mr relevan.

keme pun gemo juger

♥ manje ♥ berkata...

syukur pada Allah... mudah2an dapat memberi teladan pd yg lain juga ~

cemomoi berkata...

alhamdulillah moga akan ramai lagi yang mendapat hidayah kembali ke pangkal jalan

ikan emas berkata...

manje,

gitulah yang kita harapkan....

ikan emas berkata...

cemomoi,


aminnnn!!!!

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..saya doakan semoga beliau tidak terikat dengan politik kepartian....

Hamizah berkata...

amiin

Yunus Badawi berkata...

Wah hebatlah IE ni boleh buat n3 mcm ni sambil buat kerja lain. Itu kelebihan yg Allah kurniakan kpd IE.

Kalau saya suruh buat mcm ni, memang kirim salam ajelah.




Mana ada gaya ustaz komen saya tu. Ustaz yg tak start kot hehehe

ikan emas berkata...

SN,


nampaknya dah mula dipartian kan...

ntah la

ikan emas berkata...

Mizah,

kat sana ok ke ???

ikan emas berkata...

YB,


hehehehe..

ni pun sambil meyelam minum air jg
sambil buat paper sempat intai kat sini...

al-lavendari berkata...

ibarat orang lari marathon .. yang penting garis penamatnya !

ikan emas berkata...

En AL,


walau marathon pun atau 100 meter pun dr awal kena diambil kira juga..kalau awal dah semput belum tentu sempat sampai ke garis penamat