Jumaat, 4 Februari 2011

Bila AS masuk Mesir..kita kena ingat !!

di waktu ini dikhabarkan Obama dengan pak Arab Mesir tengah bincang macam mana Mubarak boleh melepaskan jawatan Presiden yang dipegangnya lebih 30 tahun tu dilepaskan dengan segera. Kira pelan terbaik la...lepas tu kena bentuk kerajaan interim dulu...pulak..tentera dan orang putih ??

…kekadang tak faham, rumahtangga arab yang bergolak..orang putih pulak kena selesaikan…


pengajarannya kita kena jaga rumah kita bebaik…


SUMBER


















24 ulasan:

Rozali berkata...

Assalamualaikum IE

kalau tak mengikut garis panduan Islam...ini lah dianya

Wassalam

IMANSHAH berkata...

teringat satu tajuk debat sekolah22


OBAMA : HARAPAN BARU DUNIA ISLAM..

Memang kena betul..harapan yang palsu!!

ikan emas berkata...

ToKli,

salam..
selamat bercuti.

mungkin boleh terjadi di sini ??

uh mintak dijauhkan !

ikan emas berkata...

iman,

......susah nak cakap

sebab nng dah ada yg nakk begitu.

Sharinginfoz berkata...

itu yang kita risau kalau2 ada niat tersembunyi

Hamizah berkata...

org arab ni harapkan duit je byk..
hati budi dan otaknya kureng sikit..

cemomoi berkata...

pak arab sekarang banyak yang bingai, dah banyak tauladan takmoh jadikan sempadan,, masih dok ikut setan tu

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Bila pemerintahan banyak menyimpang di dunia sudah Tuhan tunjukkan pembalasannya..

ikan emas berkata...

Sha,


tunjuk baik ada makna !

ikan emas berkata...

mizah,

tapi ada ramai jg orang kita yg nak buat gaya gitu...

ikan emas berkata...

momoi,


dah terlebih minyak..maka terlebih bijak

ikan emas berkata...

ust raz,

nampaknya dah pergolakan yang berjangkit-jangkit..Yamen pulak daa

Cik Ina minat Do do Cheng berkata...

Terima kasih kerana follow makcik.

Negara islam kalau semua bersatu, kita lagi kuat dari negara omputih. Walaupun sesama agama mereka tak pernah bersatu dari dulu.

azieazah berkata...

Salam IE:
Kak Azie masuk membalas kunjungan. terimakasih.


Benar, adakala tak faham dgn karenah orang yang lebih berkuasa, konon maju tetapi sebenarnya mengambil kesempatan...

ikan emas berkata...

cik ina,

salam tahun baru cina..

do dong cheng..

ikan emas berkata...

AZz.


ehemm...

tu sebab semua org nak kuasa dah ada kuasa tamak pulak..

al-lavendari berkata...

nasihat pendek yang sangat dalam maknanya.

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum hajjah IE..

jangan bagi org asing amsuk rumah kita..nanti abes dicabulnya semua undang2 kita..silap aribulan, org pun nak dicabulnya huhuhuhh

ikan emas berkata...

En. AL,

dalam keadaan macam ni pun ada yg nak tunjuk lagak..nak layanan vip bagai..

ish mereka ni tak tau syukur!

ikan emas berkata...

SN,

dah ramai yg kena ..depan belakang lagi....hehehe

cikceriacorner berkata...

emm...

patutnye AS jgnla kacau umahtangga org..xyah nak menyibuk2..

biau la diaorg selesaikan sendirik..arap2 Mesir kembali aman..

Yunus Badawi berkata...

Bukan kita tak kenal AS tu.

Tapi utk rumahtangga, elok selesaikan sendiri suami isteri kalau ada masalah. Yang lebih elok kalau takde masalah langsung hehehe

en_me berkata...

Muger2 negara kiter akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. aminn ya robbal alaminn

Aku Dan Teksi berkata...

AS masuk mesir tetapi siapa di belakangnya.Yahudi begitu ingin mempertahankan Hosni..kenapa?