Isnin, 21 Februari 2011

Mencari-cari..di mana ketenangan

Kau berjalan-jalan
Mengisi kehausan
Walau panas terik dan berhujan
Ke barat ke timur ke tengah
Kau tetap jelajahi mencari jawapan

Kau kejar dan mencari
Dia terus berlari
Bila penat mengejar kau berhenti
Bersama pedih peri
Pintu itu masih dikunci

Kau hitung bandar dan desa
Hutan dan rimba
Laut dan udara
Tertutup matanya
Bagai tuli sang telinga
Ke mana kedamaian jiwa???

KAU BERJALAN , BERLARI DAN BERLARI…
RUPANYA IA ADA DI SISI
DALAM DIRI SENDIRI
***************************
p/s: bila sebok tahap gaban..
begini sahajalah yang mampu dijadikan catatan untuk tatapan kalian....












18 ulasan:

cikceriacorner berkata...

akak..

saya masih disini..

eheh..akak..org da klik HB akak..:)

sahromnasrudin berkata...

ASSALAMUALAIKUM...

wah!!makin cun la IE sekarang dgn baju baru nie..fesyen retro erk???

cemomoi berkata...

ada satu tempat je dalam ati... pilih bahagia atau derita untuk disisi

ikan emas berkata...

CCC,

OOO..IYER ?..
mai tlg akak wat keje sini..
ada byk yg menunggu

ikan emas berkata...

SN,

hehehehe..
tetiba ada masa utk mencari baju baru..yg mudah dipakai..dan sedap mata memandang..kala tak silap nama baju ni 'mama love "...

suka dgr lagu retro t..rock kapak ...

ikan emas berkata...

SN,

hehehehe..
tetiba ada masa utk mencari baju baru..yg mudah dipakai..dan sedap mata memandang..kala tak silap nama baju ni 'mama love "...

suka dgr lagu retro t..rock kapak ...

ikan emas berkata...

SN,

hehehehe..
tetiba ada masa utk mencari baju baru..yg mudah dipakai..dan sedap mata memandang..kala tak silap nama baju ni 'mama love "...

suka dgr lagu retro t..rock kapak ...

ikan emas berkata...

cemomoi,

sape pulak yg nak derita..

shhhh..
kekadang tu ada yg sengaja menempah derita ....

ikan emas berkata...

cemomoi,

sape pulak yg nak derita..

shhhh..
kekadang tu ada yg sengaja menempah derita ....

zue berkata...

mmg ketenangan itu ada pd diri sendiri. muhasabah kepadaNYA.

ikan emas berkata...

ZUE,

iNSYAALLAH.
Terima kasih

ikan emas berkata...

ZUE,

iNSYAALLAH.
Terima kasih

Abd Razak berkata...

السلم عليكم ورحمة الله

Bila bahagia diuji dengan derita. Bila bersabar dengan derita dianugerahkan semula bahagia.

Sebenarnya kita tak punya pilihan..
Terima segalanya dengan redha

Yunus Badawi berkata...

Salam IE,

Saya tak pandai nak bergurindam atau berpuisi.

Tapi ketahuilah, saya ada di sisi. hehehe

ZOOL@TOD berkata...

Sering kita mencari sesuatu tanpa disedari kita telah pun memilikinya.

Sering kita membenci sesuatu sedangkan ianya amat diperlukan oleh yang lain.

Sering kita suka sesuatu sedangkan ianya memudaratkan.

"Dan sesungguhnya Kami telah mengulang-ulangi bagi manusia dalam Al Quran ini bermacam-macam perumpamaan. Dan manusia adalah makhluk yang paling banyak membantah" [Al-Kahfi:54-59]

ikan emas berkata...

UST RAZ,

kadangkala derita datang bersama kemewahan
atau
kebahagian datang bersama derita

ish..merepek pulak.
Syukur IE sentiasa rasa bahagia

ikan emas berkata...

YB,



huhuhu..
terharu pulak rasanya..
BAHAGIA rasaya bila YB ada di sisi..

bila nak belanja makan ayam penyet kat sunway??

ikan emas berkata...

Zood,

t.kasih atas ingatan di atas..

kita sering lupa bahawa kita memiliki kelebihan daripada orang lain..

kita punya apa yang tiada dimiliki oleh orang lain..


kita sering lupa bahawa kedamaian yg kita miliki di tanah air ini amat dicemburi oleh org lain...