Khamis, 24 Jun 2010

Ther Leman Dah Nak Pindah ??

Kenapa ther ? Merajuk ke?
Betul ke ter dengar orang dok kecoh-kecok kata ther nak pindah ke Perang Besar ?
..eh bukan kawan ter kata Putrajaya..nak duduk kat dewan yang besar tu..ntah ter pun tak tau nak sebut namanyanya sebab nama orang putih..tapi ter tau sebab ter selalu juga pergi kat situ..masa seminar la..taklimat laa..PM bagi amanat kat situ la.Memang kat situ banyak orang besar-besar..pegawai-pegawai yang tinggi..YB-YB semuanya pejabatnya kat situ.Tapi ter tau tak semua mereka duduk kat perang situ ( eh sebab takut berperang besar kot !!!)

Kenapa ther ?
Iyer la ka..mentang-mentang la ther dah tua..umur pun dah 48 tahun..eh bukan kalau ikut mula dirisik dari tahun ’59 lagi ..sekarang ther dah asyik sakit-sakit …dah bocor aje tiap malam..kencing tak lawas..dah tak mampu nak tanggung ..maklum anak cucu dah makin ramai…banyak nak tanggung makan minum tidur baring mereka. Sebenarnya dah banyak kali juga ther keluar masuk hospital..dulu anak ther si samy tu bawak kawan dia rawat ther,..ter tau berapa kosnya ? 2005 kena RM90 jta…lepas tu 2007 RM 2juta..yg sikit-sikit tu tak tau nak kata laa.

Dulu lain..kalau anak cucu balik mereka semua dok diam-diam…hormat kat ther ni..sopan dan berbudi bahasa. Tapi ntah laa..sekarang ni dah macam tsunami..maklum sejak ’98 dulu, sejak Mac 08 dulu…tiap kali mereka balik sini dah macam perang ..patut nya sesekali jumpa bersembang la dengan baik…bermusyawarahlah dengan berhemah ..macam tak der adat ..malu betul ther tengok gelagat mereka ni…! cakap pun dah tak macam orang Malaysia…anak cucu ther sekarang ni pun dah macam-macam kaler..kejap putih kejap hitam..ada tu yang langsung tak ingat nak balik sini..jangan nanti kena halau baru macam-macam nak jawap. Ter tau tak…? ish ish ntah macam mana boleh kawan anak ther buat birthday party kat rumah ther ni…geram betul !
Ada tu asyik layan bini ..banyak juga yang dah keluar masuk mahkamah..pening ther mikirkan anak cucu ther ni. Macam mana la mereka ni nak jadi idola kat generasi baru.

Ter…
Ni ther nak ingatkan ter..bagi tau kat anak cucu ter ..yang pondok kaca ther ni dah kira tempat bersejarah…lambang demokrasi berparlimen. Tiga serangkai .Pondok ther ni mesti ada Yang Dipertuan Agong ,ada anak cucu yang dipilih orang panggil senator, ada yang diundi jadi boss rakyat jelata..

Ter..
Ther sedih..kalau la baetul anak cucu ther nak pindahkan ther ke Putrajaya,kosnya tentu lagi banyak..dengar kata RM800 juta..tu belum itu ini ..tertangguh ke./terbelengkalai ker..atau betul ke orang kata sebab nak bantu si gajah putih RM600 juta tu? Kalau buatkan ther pondok tambahan atau rawat aje ther ni elok-elok boleh jimat kot !!

Pokok dek dio laa..mana tau kok ther pun akan diruntuhkan macam tembok warisan di pudu tu… ..tersungkur di kaki kota !!! opps jangan disamakan ther dengan tembok di pudu tu tau !!

















14 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

oh.. sangat banyak konflik...

cemomoi berkata...

tak sempat baca sebab cam ada virus je

ONE ZABA berkata...

alamat tak da bonus la tahun ni...duit dah habis.

ikan emas berkata...

sayangibu,

konflik jangan dicari...
pandangan ramai kena ambil kira jg

ikan emas berkata...

cemomoi,

virus?
kat mana?...teruk ke?
cepat panggil doktor !!!!

ikan emas berkata...

1z

duit ada lagi..
bonus bukan kemestian



tapi satu pengharapan !!!

cemomoi berkata...

tu le ada penjara pudu diruntuhkan, elok deme ni pindah lat situ je dapat sotrang satu bilik tak sibuk nak gaduh... kalu nak bekki pon takde orang nak bising maklum le umo dah bongkok lipattt

al-lavendari berkata...

pindah putrajya ok gak. boleh duduk sebulek. jimat sikit beras sama gula. yang lama tu boleh tukar jadi hotel ke, shopping kompleks ke .. macam2 boleh buat kalau bagi kat orang bisnes.

sahromnasrudin berkata...

pindah la kat seremban..seremban pun melambak bangunan terbengkalai..mcm mane nak jadikan negeri pelancongan klu bangunan terbengkalai tersadai di setiap jalan utama..poning tok mat nak runtuhkan semua bangunan tue heheheheh...:-)

ikan emas berkata...

cemomoi...


amboi..
deme berleter pulak daaa..

ikan emas berkata...

en.Lavenderi,

..."macam-macam bloeh buat kalau bagi kat orang bisnes...."



....jangan jadi sime darby dah ler yer !!!!

ikan emas berkata...

sahrom,

bangunan terbengkalai banyak..
projek siap takder pulak orang nak beli..
kolam renang taraf olimpik !

...per=per pun tok mat betoi2 berusaha nak bawa masuk byk pelabur..wpun byk jg serangan dr yg tak memahami

penjejak maya berkata...

salam,

pakcik leman yang keje sekuriti kat situ kena pindah la gamaknya..

Mak Su berkata...

saya belum gi melancong ke sana..... :(