Isnin, 14 Jun 2010

Cinta BerSegi-sEGI...MohoN NaSihat !!!!

Kak Tipah – "Helo IE..boleh tolong tak?"

IE- "Yap ! apa yg boleh IE bantu??? Eh takkan fasal duit kot ?"

Kak Tipah – "Ni haa…ada kawan minta tolong…problem besar ni …tahap kronik !"

IE- "iyer laa…nape?, kan ke Kak Tipah orang psikologi…pandai bagi nasihat…sentiasa jadi pakar rujuk…IE ni sape laa..eh ! macamna yg boleh kiter tolong ?"

Kak Tipah – "Dia kata tengah giler tahap gaban…sebab asyik dok ingatkan sorang mamat..
Dia tak boleh lupa …mana-mana ada wajah mamat ni..bayang mamat ni ‘ganggu dia siang malam…tengah keje, tengah tido ..tengah gitu pun bayang si mamat ni jgk yg muncul !"

IE- "eh.?…tengah angau la tu…pe de hal…menikah aje la !"

Kak Tipah - "laa…awak ni betoi laa…mcm ne nk menikah..kawan akak tu dah beranak pinak !...dia pun happy aje..selalu nasihat orang…keluarga dia org pun baik aje !...rupanya selama ni ada benda yang dia simpan…mamat tu pun baru kawen dgn kaum dia jg..."

IE – "ooooo…kira skandal la ni…cinta besegi-segi…!!!"

Kak Tipah – "…dah lima tahun dia ‘sakit’ ni…peliknya selama ni mereka jumpa setahun sekali jer..tak der hubung-hubung , tapi katanya si mamat ni pun sama jugak macam dia …angau juga, konon cinta pertama si mamat ni !...sekarang ni dah lebih setahun mereka tak jumpa-jumpa, tak berhubung tp si dia masih ada dalam hati
…ni bukan kes cinta siber tau !"

IE – "ooooooooooo…syok jugak cerita ni, boleh IE tulis !"

Kak Tipah –" laa..ke situ pulak ! ..lagi satu nak bagitau…si mamat tu bukan orang Islam, bukan Melayu,bukan Cina, bukan India....... malah usianya berbelas tahun lebih muda dari kawan akak tuu…"

IE – "haaaaa ?...eh..ntah-ntah ini kes Kak Tipah sendiri tak ??"

Kak Tipah -" ?????? tu fasal la !!!!!!!

IE – "tak per ….akak bertenang …
IE nak pergi makan dulu kat pantai PD
…cari ilham !!!"

p/s : hai…ada idea ? tolong la rungkaikan persoalan ini !

Berkata Ulama: Bila terjadi peperangan di antara akal dan hawa nafsu, akal mempertahankan barang yang pahit tetapi manis akibatnya, nafsu mempertahankan barang yang manis tetapi pahit bekasnya. Ketika itu keduanya sama mencari alasan dan sandaran....sambungan ni sila tengok
entri terkini USTAZ RAZAK
dan mai layan lagu ni.....

















19 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

carik ilham kat ilham resort erk...hehehe..pi la jumpe pejabat agama..selesai mslh..huhuuh

cemomoi berkata...

siam ape ke mamat tu

mandi bunga je la

Abd Razak berkata...

Salam..

Dugaan yang sangat kritikal..

Jangan ikutkan nafsu sangat, ia mengundang banyak masalah..

ikan emas berkata...

perut dah kenyang ..
tapi ilham masih kabur....hehehe


nak buat pe jumpa jab agama ...eh awak ni...makin kusut jadinya nanti !!!

tak baik bgtau rahsia orang !!!

ikan emas berkata...

cemomoi,



siam pun bumiputera !!!!

ikan emas berkata...

Us,

benar,
hanya yg mengalami yg memahami...sukar nak menyelami org yg terkena penyakit ni !!

ISAC berkata...

"Si mamat tu bukan orang Islam, bukan Melayu,bukan Cina, bukan India.......".

Kalu dah tawen, ingatlah kat laki ka kat anak ka...

Kalau dapat "Benggali", walaupun pakai "kerusi roda"...Bahaya, orang kata depa ni ganas...

Silap2 kang jadi "luar tab**" pulak...

Dah masuk court pulak!!!

ikan emas berkata...

isac,


hahahaha...benggali ???
hua hua hua ...
hari-hari masuk court !
main tennis ke ping pong ???
hari-hari kena jenguk...
depan belakang
hari-hari main saman menyaman..

puteri berkata...

xbrapa fhm maslah kt atas.
apa bnda yg dsmpan?

al-lavendari berkata...

macam manalah tipah tu boleh tertipu .. ish pandai saya cakap, nanti kena batang hidung sendiri - penyek !

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Osah bonar kawan IE ni! Dah kemaruk cinto ko? Macam dah kono komat, yolah jalan poie Kolo Pilah pun dah lughuih. Sebenarnya itu adalah permainan syaitan hasil dari kemahuan diri seseorang. Kita tak boleh salahkan sesiapa hatta jin atau syaitan krn mrk tiada kuasa tetapi hanya mampu membisik2kn sahaja. Kita tak tahu l/blkg kisah mrk sbnarnya nama je bahagia tetapi mgkn ada konflik ketidakpuasan, krn dari psikologinya si-Mamat tu budak lagi, tentulah kemaruk ....Cuma apabila seseorg itu lari dari peringatan Allah (AlQuran), maka Allah baginya penghidupan yg sempit ( Surah Toha:124. وَمَنۡ أَعۡرَضَ عَن ذِڪۡرِى فَإِنَّ لَهُ ۥ مَعِيشَةً۬ ضَنكً۬ا Dan sesiapa yang berpaling ingkar dari ingatan dan petunjukKu, maka sesungguhnya adalah baginya kehidupan yang sempit.
Bukan itu sahaja, malah Allah genggamkannya Qarin (teman tidak bercerai tanggal) sehinggalah ia kembali kepada Allah (Surah AzZukhruf:36 وَمَن يَعۡشُ عَن ذِكۡرِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ نُقَيِّضۡ لَهُ ۥ شَيۡطَـٰنً۬ا فَهُوَ لَهُ ۥ قَرِينٌ۬ Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang Maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya.
Sepatutnya dia sbg pmpn, lebih memikirkan mslah dirinya dan anak2nya dari memikirkan kejahatan krn pemilihan ditgnnya sendiri . Wallahualam

Yunus Badawi berkata...

abg al-lavendari tu mcm minta kena batang hidung dia aje hehehe.

Seronok kejap kot kalau mengalami perkara ni

Larikksss

ikan emas berkata...

puteri,

salam n tk singgah.


laaa.....baca la betul-betul skrip tuu...lelama faham laa...atau pun sengaja buat-buat tak faham !!!

...kes biasa di zaman skrg

ikan emas berkata...

puteri,

salam n tk singgah.


laaa.....baca la betul-betul skrip tuu...lelama faham laa...atau pun sengaja buat-buat tak faham !!!

...kes biasa di zaman skrg

ikan emas berkata...

Org Lavendar,

...amboi cik abang kiter ni...

oh ya...memang seronok kot bercinta di era selepas 40 ???

...hai en jamil... en jamil !!!!

ikan emas berkata...

en. tajnur,

tk singgah ...nanti sy p bertandang ke sana pula...nak berkenalan !!!

t.kasih
komen dan nasihat yg boleh dikongsi sama.

ikan emas berkata...

YB,


hehehe...
ha dah kata daaa...En Hamzah jg yg kena !!

En YB nye pun mcm ada pengalaman aje !!

Mak Su berkata...

haahh? ooooo, uuuuu...... tak tahu saya nak cakap apa.....

ikan emas berkata...

maksu,

wah...jangan marah tau !!!