Jumaat, 30 Oktober 2009

Bicaralah Dengan Bahasa Hati


Tak ada musuh yang tak dapat ditakluk oleh CINTA
Tak ada penyakit yang tak dapat disembuhkan oleh KASIH SAYANG
Tak ada permusuhan yang tak dapat dimaafkan oleh KETULUSAN
Tak ada kesukaran yang tak dapat dipecahkan oleh KETEKUNAN
Tak ada batu keras yang tak dapat dipecahkan oleh KESABARAN
Semua itu mestilah berasal dari HATI



Bicaralah dengan bahasa HATI, maka akan sampai ke HATI pula.
Kejayaan bukan semata-mata betapa kerasnya otot
dan betapa tajamnya otak
Namun juga betapa lembut HATI kita dalam menjalani segala sesuatunya.


Kita tak kan dapat menghentikan tangis seorang bayi hanya dengan merengkuhnya dengan lengan yang kuat.
Atau, memujuknya dengan berbagai gula-gula dan kata-kata MANIS.
Kita perlu mendakapnya hingga ia merasakan detak jantung yang TENANG
jauh di dalam dada .


Mulakanlah dengan melembutkan HATI
sebelum memberikannya pada sebuah KEJAYAAN !!



Salam sayang;

8 ulasan:

ghostWRITER berkata...

pin pin pon pon...oh hati yang sukar difahami!!! Siapakah Jodoh beta?

al-lavendari berkata...

molek sangat pesanan ini yang disusun sebegitu rupa ... tentulah dikarang dengan sepenuh hati.

ZHARIF BADRUL berkata...

pesanan yang memuhasabahkan diri dan menyegarkan hati kembali =)

ikan emas berkata...

Ghost,
nak pinang puteri raja ke? mai ikan emas tlg carikan..kot puteri tu takut hantu tak?...

lavendari,
mmg sepenuh hati dan perasaan yg senang memberat ni...bila la nak dpat rehat ni!!!

z,
Ikan emas sentiasa memuhasabah diri utk menyegarkan hati..hati kkdg segar kkdg layu..

al-lavendari berkata...

senang memberat ke sedang memberat ?

ONE ZABA berkata...

esok aku nak ke pasar beli hati la...buat masak kicap.

Jeffry berkata...

SALAM..KLU LAH MANUSIA TU SEMPURNA SIFATNYA, ALANGKAH AMAN DUNIA NI

ikan emas berkata...

lavendari,
sdg memberat...laa ni dh clear lps deepavali !!

1Z,
makan hati nanti kurus mcm ikan emas!

Jef,
t.k..namanya pun manusia