Selasa, 3 November 2009

Maaf ,Kalau Santannya Kurang Lemak

Di Bagan Pinang wakil rakyat yang dicari dah dipilih
Di Seri Menanti Raja berdaulat dah selamat ditabal
Di Ladang Siliau warga dah happy dengan cahaya deepavali
Banyak lagi yang berlalu
ntah bila, di mana , ke mana ......

Macam suatu permainan;
Kalau menang - bersorak bangga
Kalau kalah - kecewa sayu
Kalau seri - ”Padan muka aku!” hahaha

Sekarang masa untuk;
Menerima aduan dan komplen
Pujian dan kejian

Kalau dipuji – terima kasih
Kalau dikeji – simpan aje dalam hati
Kalau tak dipeduli – tiada siapa yang rugi

Namun sakitnya terasa
bila ada yang sengaja lepas tangan ,menuding jari

Ku mohon maaf kalau;
Kuah terlebih garam
Gulai terlebih cili
Kopi terlebih gula

Santannya kurang lemak
Sambalnya kurang pedas
Hamparannya kurang empuk
Anginnya kurang dingin

Ku mohon maaf kalau;
Kata terlanjur bicara
Layan terkurang bahasa

Terima kasih kepada yang menghargai.
Hamba hanya Yang Menurut Perintah !!!


8 ulasan:

ONE ZABA berkata...

yang tak cukup perasa tu....taruh je air asam jawa lebih sikit.

ikan emas berkata...

1z,
kalau terlebih masam pun kena jgk.
serba tak kena!!!

al-lavendari berkata...

kalau santannya terlebih lemak, walaupun sedap, mudharat juga kepada kesihatan. t.kasih kerana jengok laman kita.

ikan emas berkata...

lavendari,
suker blog pu e c tuu...

al-lavendari berkata...

silalah suka juga kat blog "KomenSen" (promosi sikit)

ez berkata...

eheheh..xpe akak..ape2 pon kita hamba yg menurut perintah..heeh

ikan emas berkata...

ez,
tlg cantikkan landskap blog ni

ez berkata...

ikan emas..
hehhehe..sy nye landskap pon simple..ikan emas punya lg cantik..ehehe