Selasa, 10 November 2009

HoBiN Jang HoBiN ,bAkAR aWE BaKAr !!!

Hobin Jang Hobin, Pukul Jang Pukul, Tendang Jang Tendang…
Horey!!! Nogori dah monang ! Rasa macam nak bergogar bumi NS malam tuu
Bukan takat tendang , pukul malah ada baling-baling,letup-letup, gaduh-gaduh, bakar-bakar lagi!

Ikan emas tak la minat sangat bab-bab bola ni..rasa macam nak pecah jantung bila tengok dia orang main. Tapi dek kerana hidup ni dikelilingi oleh kaum adam, nak tak nak kena juga ikuti kes ni. Kena pula tengok si Zakuan Aidil tu baru umur 23 dah pakai accord, dah la kena jaga bola ,dapat pulak jaga bini artis tua, anak lagi nak dijaganya.
Kekawan pulak asyik minta tolong kempenkan pasukan negeri malah malam lepas negeri menang ikan emas pulak yang sebok jawap mesej ucapan tahniah ( eh macam la kita yang main…top-top tanya NS cuti ke? )

‘ den tak kiro, puan bagi ke tak ke, den totap nak balik, nak poei stadium tengok bola, nanti kalau den tak poei pasukan negori kalah !!!’ ( iyer ke?)Ikan Emas pun sporting , janji kerja beres !

ehh gambar sape pulak ni?
Masa PRK Bagan Pinang dulu, ronda punya ronda ikan emas terjumpa laa Pak Cik ni..katanya dia ni dulu pemain bola sepak negeri tahun 1961-1964..( ada gambar dia tunjuk)..Namanya Suppiah Arumugam.Sekarang umur pun dah 73 tahun,tak boleh sepak bola lagi sebab kakinya dah sakit sebab accident. Hidupnya pun macam melarat aje..masih menumpang kat rumah estet walaupun dia dah tak kerja situ lagi.Ada bini, bini pun macam tak berapa nak waras.Ada anak,anak pun patah kaki….Masa PRK dulu mewah la dia sikit sebab ramai biru-hijau yang dok hulur…( beginikah nasib pemain bola kita 10-20 tahun akan datang ???).

Kenapa la ya…walau dah bertahun-tahun kita ni main bola, ada stadium besar cantik, tiket pun murah tapi kenapa penonton kita masih macam tak punya akal? Tak punya kesetiaan, tak ada budaya !! Adat permainan tentu ada menang –kalah. Jangan la sampai jadi liar , mabuk gila macam tu…buat malu orang kelantan aje!! ( ish ish anak siapa la tuu)
Betul kata Tapa…"asey tak mau poie la ke Bukit Jalil, takut nanti ada gaduh-gaduh, perang-perang,…apa-apa hal jadi, sape nak jago anak sey nanti!"


Teringat masa kes gaduh-gaduh dan bakar-bakar lepas NS vs Kelantan di K.B tahun lepas, ikan emas berada kat situ jg.


8 ulasan:

Radio 60'an berkata...

warga emas... cik ikang oh cik ikang! :p

http://akudanradio.blogspot.com/

ghostWRITER berkata...

ikan emas,
yang main bola tak seberapa terer pun, kira bolehla main, yang tonton tew kira tahap gaban punya peminat, yang boleh terima hanya kemenangan yang tak boleh dan tak sedap diterima kekalahan.. so mengamuk, bakar kerusi stadium nasional. suku juta tew kerugian dianggarkan...

ONE ZABA berkata...

ntah...tak minat langsung bab-bab bola ni. tapi kalau masak mi goreng kena taruh bebola ikan baru sodappppp!!!!

ikan emas berkata...

Radio 60an,
hi, blh kenal?

ghost,
mesti hantu yg ni macho kan!
mai kita p tonton bola!!!

Ckgu1,
ehh...ada gak cikgu yg tak minat bola?

ez berkata...

tahniah kak..n9 menang..heheh

Tanpa Nama berkata...

ns memang dah monang. Tak pasal2 anak den kuningkan rambut. Pengsan den di buek e. Den cakap selagi kau tak colup rambut kaujadi hitam jgn kau balik rumah.

ikan emas berkata...

ez,
sabtu ni piala nak diarak senogori !!

takdenama,
makei...garangnya ..takut den!

日月神教-任我行 berkata...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室