Selasa, 13 Oktober 2009

Dah Solosai-10 soalan untuk Abe

Ngundi dah solosai.Bulan pun dah terjunam ,terbenam terus jauh ke dalam laut T.Kemang. Orang PD dah lega, tak le yang memokak laiee. Kak Jam punye abe dah balik rumah ke? Kot melencong pulak?

Kak Jam, ini ada 10 soalan yang Kak Jam kena investigate kat Abe apa hasil yang dia dapat bawa balik dari PD …kalau kes sayang mesti dia jawab baik-baik punyer!!


1. Hutang nafkah kena tinggal 2 minggu dah lunas ke?

2. Berapa banyak awek pink yang dah Abe usha ? (sy ssh, kalau Kak Jam nak tau, buat takat usha, goda , usik , kena gertak, tengking pun Abe n geng buat …hotel kat PD banyak tau !!!)

3. Berapa banyak baju T,vest hijau, kopiah putih,Transforpas yang Abe jual tak laku? ( dengar kata byk lagi, leh bukak gerai pasar malam lepas ni)

4. Dah kaya ke tokeh yang suppy botol air yang Abe buat senjata perang baju biru? (hari ni koran kata lori yang bawa botol tu dah terbalik )

5. Mana peginya bendera,poster kaler hijau putih kat PD? .Tetiba aje hilang, nak bawa pegi PRK lagi ke? Kat mana lak lepas ni? (nak recycle la tu..)

6. Tanya kek Abe, mana tempat dia cop duit yang dia auta konon sedekah kat org PD tu? (nak buat duit raya )

7. Ada lagi ke dodol, rice cooker yang Abe tak sempat rasuah tu..boleh kita sedekah kek sedera di kampong .

8. Berapa ramai macha ,aci dan minachi yang dah mandram kat Abe sampai terjelepok Abe kat estet tu?

9. Berapa mangkuk darah sibiru yang Abe dah dapat nak buat pergi meminang Puteri Gunung Ledang?

10. Tanya lagi kat Abe, kenapa sibaju hijau dah tak sayang kat baju hijau lagi??

Soalan bonus ;

Abe dah bayar yuran aic ke? Nanti kalu lambat terliwat lak ( oppss…terlewat daaa)




skodeng Kak Jam asik kepit dengan anakmuda aje...hem skandal yek.Jeles tau!!

7 ulasan:

imanshah berkata...

abe nak masuk parti biru buleh ko adik?? abe tobat doh

al-lavendari berkata...

soalan panas berasap2.

Tanpa Nama berkata...

rumah biru n rumah hijau yang main kutip undi... rumah biru air laut yg lebih2... tah hape2 la...

Tanpa Nama berkata...

cjgu,silakan...
Lavendri,
Berapi-api
Xdenama,biru+hijau=merah

ikan emas berkata...

ehh yg jwp tu ikan emas laa...
ni kes jwpan dr bukit putus !

jamaliah berkata...

1) Hutang Nafkah....(Kato ehh...Berjihad...)

2) Awek Pink.....(Ontah la....ramai agak ehh)

3) Baju T , Kopiah...(Banyak laei...bokambuh lagi tu...)

4) Kayo la agak ehh....mano tak nye.....beribu botol....gilo la kalau tak kayo laeii......

5) Ha ni soalan yang baik....pasal bendero...Hijau+Putih dah bungkus.....diorang nak recycle la tu.....

6) Tula...ikan emas oi....poning la kepalo kak jem ni...kato Parti ISLE SEMALAYSIA....tapi Dok menipu laeeii......

7) Siapo termakan DODOL PAS....Comfirm Lopeh ni...semua undi PAS....pasal ramai tak makan DODOL la kek Bagan Pinang BN Monang.....

8) DARAH tak ado.....tapi kepalo budak abe bedarah ado....wakakak...nak tunjuk hebat konon....

9) Abe ghoyak buke tok saye lagi ko baju Hijau.....tapi Hok banyok sangat menipu....segan kawe nak pakai baju hijau lagi.....

10)

ikan emas berkata...

heee
akhirnya kak jem jwp jgk.

nape yg soalan bonus tak jawp?