Selasa, 27 Oktober 2009

Berangan lagi laa tuuu

Suatu ketika dulu,si dara desa membawa hati yang lara meredah hutan belantara,menuruni lurah berliku, mengharungi sungai cetek dan dalam..berjalan dan berjalan ,dari desa ke desa ,hutan ke hutan , tetiba ia terjumpa sebuah perkampungan yang teramat;lah indah ,nyaman dan saujana mata memandang.. rakyatnya hidup penuh makmur. Tersergam megah sebuah istana bagai dicahayai sang rangbulan …..aduh, tetiba keluarlah seorang putera raja yang sungguh kacak menawan…..

Tak da apa-apa , inilah bayangan si ikan emas kala kali pertama menjejak kaki di Bandar DiRaja ( kalau boleh dikatakan bandar )ini beberapa tahun lalu…ber angan lagi lah tu!!!


dicatat di Istana Besar Seri Menanti

6 ulasan:

Mak Su berkata...

nak dara menanti :)

al-lavendari berkata...

berangan tu sejenis buah, selalu ada jual kat jambatan kuala pilah.

berangan-angan baru betul ! kan?

ghostWRITER berkata...

ikan emas asyik berangan jer...lawatla kolam anakmuda yang kini diupgrade... nama kita sekarang penulis hantu atau ghostwriter.. amacam..gempak? hehehe... segempak kolam penulis hantu sekrang.. JOM BERENANG DISANA!

ikan emas berkata...

maksu,
hehehe

lavendar,
ikan emas suker beli buah berangan yg juai kat jusco tu.

memang suker berangan !!

anakmuda,
lps bagan pinang ikan emas sebok berenang kat seri menanti...byk cerita kat sini..sampai tak sempat nak teropong kolam lain. Ni pun celok kojap>

gitu pun nyompat jgk nengok kolam tuu, GEMPAK bila hantu naik sheikh!!

Prasert E.C. berkata...

Mujurlah selamat tiba di bandar. Biasanya kalau melalui jalan sesukar itu - tak akan sampai lagi.

ikan emas berkata...

Prasert,
Seri Menanti sebenarnya hanya sebuah pekan kecil....