Ahad, 11 Oktober 2009

Gelombang Hijau Menang Sorak di Bagan Pinang



Gerimis pagi di Bagan Pinang. Suasana redup melambai kehadiran ribuan pengunjung ke pantai T.Kemang. Bas-bas pelancong no plat T ,K ..seawal subuh dah mula sampai ke pantai TK. berkopiah,berjubah ,muda tua..."Menyusahkan saja" kata orang kampung.

Dari pagi Ikan emas teropong tepat dari TM ke pusat mengundi SK T.Kemang. Laluan teramat sesak.Macam pesta.

Wow !! gelombang hijau menguasai ...gelombang biru baru kena hujan dah lemah...Habis cair makeup sang puteri. Muslimah hijau sebok berselawat.

Jam 11.00 35.7% dianggar dah keluar mengundi. Tapi ramai juga yang takut nak keluar bila tengok gelombang yang berlaku....

Sekitar jam 11.10 dah ada penyokong biru yang cedera ..siapa yang mula baling botol?? kata si biru sihijau yang buat hal, kata si hijau abang SB yang provok..
Malam tadi strategi tipu pengundi dengan duit palsu, pagi ni guna apa lak?

teropong lagi...gelombang hijau makin ramai. Mereka fokus ke sini ke? FRU dah readyyyyyyyyyy.

Jam 11.50, gelombang hijau-biru rehat kejap!!! penat ke? KPN pun dah turun...

tapi sihijau tukar shift...
Kempen terdesak.Awal-awal lagi mereka dah menang walau hanya Menang sorak!!!

9 ulasan:

sI tEDI berkata...

baik-baik teropong tu ikan emas.. nanti kena baling botol.. rosak teropong !!

ikan emas berkata...

jam 1.45...
gelombang hijau mkn meriah,
alunan siren mkm kerap berbunyi..
ikan emas sembunyi diri

Pok Li berkata...

Pilihan raya dah macam perang raya pulak..

Tirana berkata...

tak sabar nak tunggu keputusan perang...hehehe

ikan emas berkata...

PokLi,
nama pun raya !!!

Tirana,
memang mcm nak perang, Melayu vs Melayu

Prasert E.C. berkata...

Hijau dah bungkus. Lepas ni berbaik-baiklah balik.

ONE ZABA berkata...

kita tunggu pulak raya depavali...

al-lavendari berkata...

ISA masih relevan ... katanya !

ikan emas berkata...

Prsert,
Bungkus elok-elok mcm nasi lemak,

1Zaba,
Salam deepavali 1 Malaysia!

Levendari,
ISA tetap relevan!! dah habaq lama da