Jumaat, 29 Oktober 2010

SEJARAH penting sebab ia menjadi panduan,pengajaran dan peringatan ..nak ke angkasalepas pun kena tahu sejarah!

Rupa-rupanya perkataan Sejarah yang sering kali kita sebut-sebut ni asalnya daripada perkataan iaitu Syajaratun yang bermaksud Pohon.

Pohon yang subur tentu disebabkan akar , batang ,dahan dan daunnya yang subur rendang..
Terkejut baca ‘orang muda buta sejarah!....SINI

Walaupun kajian yang dijalankan oleh Unit Khas Utusan Malaysia hanya menemui 200 orang berusia 16 hingga 51 tahun tetapi hasil kajian menunjukkan yang berusia 16 hingga 20 tahun boleh dikategorikan sebagai buta ! alaa…200 daripada 29 juta (????)


bolehkah kita gunakan sample ini ???
Buta ..
maknanya tak nampak..


tak tahu atau buat-buat tak tahu


sengaja tak mahu ambil tah….

Salah siapa ?...penat dah cikgu mengajar !!

Soalan kuiz sejarah minggu ini;


1. Siapakah nama anak rita rudaini ?...

SILAKAN JAWAP SOALAN INI

p/s : setuju sejarah menjadi subjek wajib SPM dan subjek teras sekolah rendah..

















12 ulasan:

al-lavendari berkata...

terus terang cakap, saya dulu gagal tawarikh masa SPM .. bukan tak pandai tapi terlebih pandai. hehe

al-lavendari berkata...

tapi sejarah memang amat penting .. cuma saya susah nak ingat, itu jer !

al-lavendari berkata...

hari ini saya mencipta sejarah kerana menjadi pengomen pertama yang bagi 3 komen terus menerus.

ikan emas berkata...

Tuan Hj AL,

terima kasih..terima ksih ...terima kasih.

sejarah telah tercipta

yang pasti

sejarah pasti berulang

nampaknya IE kena bagi anugerak kepada tuan hj

baru berprestiq dan masuk MBR!!

sahromnasrudin berkata...

wah!!! aku kena tanya makcik jarah belakang uma aku...dia lupe bile dia pindah kat uma tue..lupe sejarah la tue huhuhuhu....

ikan emas berkata...

Tuan Hj AL,


IE pun hanya lulus sejarah...agaknya sebab gaya cikgu yang mengajar ke ??....


Ampunnnnn Cikgu !!!

ikan emas berkata...

ROM,

bila awak cakap fasal mackik jarah tetiba IE teringat org yg duduk rumah IE kat Klang tuuu...dia lupa sejarah... lupa sape tuan punya rumah....lupa haribulan


hehehe

IMANSHAH berkata...

jangan jadi macam sejarah singapore

Abu Aiman berkata...

sejarah mana penting, hiburan lagi penting...

Abd Razak berkata...

Salam...

Lebih teruk lagi tak kenal sejarah Nabi..

Goldman berkata...

COD Pamp Suisse Lady Fortuna 10 gram.

Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

Harga belian semula yang hebat.

Terima kasih.

pak muliadi berkata...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.الالله صلى الله عليه وسلموعليكوتهله صلى الل