Jumaat, 23 Julai 2010

Ilusi..sejauh mana anda percaya ??

Sy antara yang minat tengok siaran jam 6.30 ptg TV3..Isnin hingga Khamis seboleh-bolehnya saya nak sampai rumah ( atau hotel laaa...kalau dah kat luar kaw) sebelum waktu itu...Ilusi punya fasal !! Mungkin ada yang kata skrip merapu..tapi cuba tengok klip ni...

( ni bukan slot drama tuu)...sekadar nak rehatkan minda

ilusi minda? ...ilusi optik ? ...ilusi warna ?...




sekarang dah ada alat yang boleh mengukur gelombang otak manusia yang dipanggil EEG, singkatan dari “Elctroencephalography” . Gelombang otak manusia biasanya dikelaskan kepada 4 tahap iaitu beta, alfa, theta dan delta...


( lain kali kiter tulis fasal tahap mana otak kiter ni...normal ke.?.waras ke ? ...biul ke ? )




hah !!!...mesti ramai pak cik-pak cik yang dah mabuk ..perasan...kepala dah berputar-putar !!!!
mintak maap ler yer !!















20 ulasan:

Puteri Satu berkata...

cik ani... saya pun layan citer ilusi... hiks..

ikan emas berkata...

Puteri1,

iyer ?..suker layan kan !
tp ramai yg kejar 104...

cemomoi berkata...

dah tua-tua ni sesekali dok layan naruto best juga

merah_s berkata...

Salam, apa yang kita lihat ni adalah ilusi kecil-kecilan saja, ada ilusi yang sangat besar yang manusia semua sedang alami tanpa menyedarinya.. Maka berwaspadalah...

al-lavendari berkata...

gambar satu sampai takat rusa ..lepas tu saangkut2. give up.

gambar dua, kono tokan sini tokan sinun. maleh.

tapi saya rasa saya faham maksud cik ani nak sampaikan iaitu tentang adat perpatih kan !

en_me berkata...

ammvoiii akak tewww.. ihihi

imanamani berkata...

Cik IE..kita rasa kita...normal.. hehehe

Abu Aiman berkata...

video 1, Ada yg dah tengok dan ada yg beru tgk. Menarik!

video 2, seb baik dah penah tgk, haha...

zino berkata...

macam2 ilusi.. hehe

sahromnasrudin berkata...

salam..ilusi jd potensi jd realiti..
p/s: minggu nie, juara rakyat buat kat ne???

ikan emas berkata...

momoi,

awak minat noruto...
kita minat tom n jerryy..

kwang kwang kwang

ikan emas berkata...

sepoi_merah

betoi, betoi betoi..

selama ni kita diselubungi ilusi..
tu sebab selalu shj tersepak batu ..sampai tergolek-golek !!!

ikan emas berkata...

En Al,

hehehehe,,,

nak cover konon !!
kita tau ler

ikan emas berkata...

me,


aw awww...

kan da bgtau sekadar selingan ..
macam iklan ada orang suka tengok ada org pergi bilik air !

ikan emas berkata...

imanamani,

kira bacaan gelombang awak alpa ke beta ?

p/s : IE dah baca masalah awak tuu..nanti minggu depan IE selesaikan macam ne ??..( dah terbalik kot pulak !!!)

ikan emas berkata...

abuaiman,

aiman tengok jugak ke?

..tu kira koleksi lama...zaman ayahnya aiman belajor dedulu pun byk dah guna kan !

penceramah jg trend ni nak hilangkan kemegantukan dan keboringan

ikan emas berkata...

zino,

macam-macam ilusi
macam-macam fantasi
macam-macam mimpi

adakah jadi realiti?

ikan emas berkata...

Rom,

i) boleh dipraktikkan...tu sb byk org dah jadi kaya laa ni..buat kursus esq ,nlp ..tarikh lahir bagai..

ii) juara rakyat?
kah kah kah..loteh den, buek mengameh an boreh jo

a kl citizen berkata...

gambar 2 tu tak faham

abnormal ke saya tu???

ONE ZABA berkata...

nonton tom & jerry la...