Jumaat, 16 April 2010

Mencari kerja ???...ni banyak jawatan kosong

Pengumuman !!!, pengumuman !!!..
Tengah mencari pekerjaan ?..mai sini ,ada banyak jawatan kosong yang perlu diisii ..urgent..kalau berminat sila hubungi …kerja apa?, kat mana? ,berapa gaji?glamer ke ? ok ke?...mai tengok kerja apa yang sesuai .....



1. Tea lady..
Jawatannya bukan macam Kakchik seroja. Yang ni kena rajin masak .tak kira the tarik ke, roti canai ke..kena pandai cari penganjur terutama yang dacing ..ataupun penganjur yang cari.Bayaran cash..sebab tauke semua tengah kaya..kalau jumpa pengantin baru Isa dan Bibi lagi bagus…

2. Pilot
Tempoh masa kerja yg terpenting pada 25 April .Bos akan arah pilot ambik anak buah dia kat mana—suruh hantar kat mana-mana sekolah n masa dalam kete tu pilot ni kena guna skill mengayat ..skill memangkah pun kena 1st class.

3. Usahawan
Yang ni kena daftar dulu kat Tok Nik Bulan…sebab depa yang dok cari temapt dan tlg buatkan publisiti.Tak perlu ada lesen atau permit…sebab tempoh masa berniaga ni PBT kat bandar KKB pun baik hati.

4. Nama jawatan – Juruheboh
Gaji – tengok kepada kadar atau gred bunyi yang dikeluarkan.
Syarat kelayakan – suara mesti power, pandai buat publisiti,mesti pandai mengayat,sanggup bekerja tak kira masa dan tempat,kalau pandai kelentong diberi keutamaan, tak pandai tipu tapi pandai auta,pandai cari hal (isu),pandai korek rahsia org terutama kalau kes peribadi ke skandal ke……..
Deskripsi tugas – kejar sana,kejar sini..cakap sana cakap sini..jerit sana jerit sini..bersilat dengan suara,


5. Nama jawatan – Tukang Catat
Bilangan kekosongan – tak kira berapa banyak pun, asal sanggup
Gaji – bergantung pada kos hidup si penjawat
Syarat kelayakan – mesti pandai tulis,pandai mengayat.akalau ada ciri-ciri provokasi,fitnah@ lagi baik..
Deskripsi tugas – Rakam, catat dan tulis apa-apa ajela yang berkaitan dengan situasi kat tempat bertugas. Tak kira statemanet sape..Tak kira kat mane orang bercakap..kat dewan ke, kat rumah ke/,kat masjid ke, kuil ke, felda ke ..catat aje laaa.. pastu publishkan kat- mana-mana blog ke ,fb ke, twitters ke..kos murah sikit.Catatan ini mesti disimpan sebab ia boleh jadi bahan bukti...mana tau nanti boss terlupa lak nak tunai janji..



6. Nama jawatan- kuli rakyat

Bilangan kekosongan – 1 sahaja
Syarat kelayakan – sanggup berenang tenggelam timbul bersama boss,penambilan menarik ,duit banyak
Deskripsi tugas -pandai cakap,pandai ambik hati orang, kalau ada bini/laki mesti yg tak cemburu.rajin ke sana sini kena ‘alim’. Semangat berjuang (dalam hati utk diri snd)..pemurah ( sebab tiap kalu jumpa boss,kiter lak yang kena hulurrr) mesti sentiasa senyummmmmmm( walaupun terpaksaaa.

Oleh sebab jawatan ni terhad, calon kena sediakan RM10,000 sebagai cagaran....kena pastikan ada panel penemuduga yg pilih kalau tak duit ni selamat masuk akaun gomen.
Borang pulak kena ambik kat Pej DO HS atau Spr g dekat. Cari saksi org kg sg buaya byk (eh macam nak kawin pulak..)
Kena ada logo .Dacing dgn mata sebelah dah ada orang booking
Tarikh tutup permohonan pada 17 April 2010 .Temu duga pada 25 April .
panel penemuduganya pulak nya seramai 64,500 org …(omak aiii






...ada banyak laei jwt tapi dah ponek den nak nulis...cari sendiri laaa




14 ulasan:

ghostWRITER berkata...

wow..dah bertukar kulit yer ikan emas ni...hahahahaha

ONE ZABA berkata...

tak po la...den dah ado kojo.

sahromnasrudin berkata...

maybe yg no 3 tue leh ditukar kot.jadi "usah la wan..nnti, kne tangkap kau jugak yg susah"...tok mat dh bg RM 200K tue..dudukla diam2..buat pe nak pi Hulu Selangor..namanya Hulu Selangor tp penduduk dia tak la Hulu sgt..tahu buat keputusan la..

ikan emas berkata...

ghost,

sesekali nak jgk tukar kulit..
musim panas ni !

...ghost sdg berkeliaran kat HS !!

ikan emas berkata...

OneZ,

dah adao kojo
kojo bebaik..

ikan emas berkata...

sahrom,

...pandai la awak !!


eh , org nak bulan madu kek HS yg hang tak bagi pe hal ???

al-lavendari berkata...

ikan emas

saya rasa ini adalah entri awak yang terbaik yang pernah saya baca... sinis, lucu, kreatif, padat dan berisi.

syabas .. teruskan.

p/s: tak sesia tukar kulit !

ikan emas berkata...

En Hamzah,

ehh...iyer ke?
...rasa macam kena kritik dlm program raja lawak pulak !

dudulu pun rajin jg buat entri macam ni...


...ni n3 main terjah jer..
men p jumaat...kita layan idea ni dlm gelap sb lampu dlm blik ofc tutup..nk jimat konon !


...t.kasih bbyk!!

Mak Su berkata...

blog? fb? twitter? saya nak mintak kerja jadik tukang catat!

ikan emas berkata...

Maksu..

boleh !!
nanti byk nuffnang msk !!

al-lavendari berkata...

rupanya awak kreatif bila gelap !

merah_s berkata...

memang kreatif dan cukup segala perencah rasa.. :)

ikan emas berkata...

en El,


keh keh keh..

ikan emas berkata...

sepolmerah,

sodap ko??