Khamis, 22 April 2010

Kalau Waras...Pilih Ya ATau TiDak

Kenapa BN mesti menang di hulu Selangor??
sebab YA atau TIDAK perkara kat bawah nii
Ayat stereotaip , standard tapi tak ikut piawaian…

  1. meneruskan momentum BN selepas menang di PD
  2. hapuslah segala tsunami politik badai 2008
  3. Dato Najib memang PM hebat walau baru lepas pantang 1tahun
  4. Hilang lagi 1 kerusi PR di parlimen
  5. Bagi sapu semua kerusi Parlimen dan DUN di kawasan HS.
  6. Sgor, Penang, Kedah tak aman di bawah PR…Perak huru hara dek kerana PR punya hal..
  7. PR memang rapuh ….tidur tak sebantal, mimpi tak tau apa
  8. Dulu PR menang bukan sebab PKR tp calonnya bekas UMNO
  9. Lepas ni kebumikan PKR
  10. di HS laaa contoh reality 1Malaysia…..Rakyat didahulukan..
  11. 1Malaysia bukan Israel punya. APCO oh APCO !!
  12. Malaysia tak tunduk kat US , tp Najib yg jumpa Obama ( awak jumpa sape ??)
  13. Rakyat berangan nak jadi kaya dengan MEB
  14. BN banyak duit segera , projek segera
  15. MIC masih sayangkan Dato Samy
  16. MCA relevan sebagai parti skandal
  17. UMNO memang suka mengalah…tak pa laaa
  18. SPR betoi bila tetiba pindahkan 14,000 pengundi kat tempat lain…
  19. Nama calon memang serasi dgn kempen semasa.Kamal…ALAN…nATHAN
  20. boleh bagi buku Guinness kat DSAI sb pembelit putar alam sedunia
  21. Musim orang politik kechik nak glamer..bgtau nak keluar parti n sokong parti 1M …dapatlaa keluar kat tv….la la la la laa
  22. Ayat “ saya tidak dibeli,dan tidak menerima apa-apa habuan “ tiada apa-apa makna pun !!
  23. Banyak senjata tak laku sebab senjata mulut paling berbisa
  24. Cerita hal-hal peribadi orang tak berdosa pun…eh tepuk dulang paku serpih
  25. Nak tunaikan janji lama…dulu terlupa
  26. …….dannn tambah koleksi buat janji baru
  27. Orang Felda memang legasi Tun Razak sayang walau dulu tipah dah tertipu
  28. Hindu pun boleh ceramah kat masjid ( ada tauliah ke ??)
  29. Nak tubuhkan persatuan kaki-kaki….kaki botol,kaki kuda,kaki judi,kaki betina,kaki tipu…kaki liwat….
  30. Projek banyak dapek PRK kali ni..kayo de la den !! sapo la agak ee ?
  31. Lepas PRK ni sape pulak yg akan kawen lagi??
  32. Boleh buang DSAI kat pulau…duk diam-diam kat situ,biar org lain pulak jadi kepala pembangkang
  33. Negara dah aman nape nak kecoh2….kalau siankan si Brahim Katak boleh bagi dia kawan atau kalau rasa diri waras pangkah ajelah parti yang relevan !!

    **************

Bebaik lah !!! tak kira sape ,lepas ni buatlah sembahyang tobat sebab banyak buat fitnah.Dosa fitnah dan umpat ni sama dengan membunuh !!

Kalau dah jadi dipilih jd wakil rakyat…jgn berangan nak duduk dalam cabinet pulak..
jalankan tugas dengan ikhlas…kekalkan senyuman !!!

Sekian, terima kasih.Pesanan dari bukan pengundi HS








21 ulasan:

Pak Pelandok berkata...

Pak Pelandok pilih Ikan Emas......cutenya

ikan emas berkata...

rindu kat pak pelandok..
dah lama tak menjenguk ??

...sebok jaga duit ke ??

ONE ZABA berkata...

undi itu rahsia....

al-lavendari berkata...

Mana satu nak di pilih ni ? nak di telan mati emak, nak di luahkan sayang pulak !

Abd Razak berkata...

Seperti pak pelandok, saya pilih IKAN EMAS

sahromnasrudin berkata...

siapa menang, siapa kalah tak penting..bg org biasa..cume janji minta dipenuhi..itu sahaja...

ikan emas berkata...

Onezaba,

ehhh...undi rahsia..
awak mengundi ke?

ikan emas berkata...

lavendarian,

kalau ditelan nanti tercekik..
kalau diluah..sayang..apa yang sayang nya...kalau tak kenyang apa pun !!

sape nak tolong???

ikan emas berkata...

Raz,


hehehehe...
bahgionyaaaaa den....

rasa nak terbang pulak .!!!

ikan emas berkata...

sahrom,


tu laaa...mcm n3 sebelum ni yg IE tulis fasal tukang catat tuu ,nilah keje nya bagi peringat tukang buat janji tuuu...

.....dan nilah antara kerje Ikan Emas, catat n peringatkan semula ....tak kira sape ...jgn dok tau buat janji sebut ajeee tau !!!


p/s : i tak pernah janji kat u yer!!

mamai berkata...

entahlah tak nampak satu alasan yang kukuh pun kenapa BN harus menang di HS...sebab 50 tahun menceritakan segalanya...

ikan emas berkata...

mamai,

sah awak memang mamai !!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

gst hadiah dari bn
minyak naik hadiah dari bn
barang naik hadiah drai bn
pati indon bngla nepal dan lain lagi dari bn

ikan emas berkata...

salam brutal,

t.kasih dtg bertandang...

awak memang brutal !!

blueCITY® berkata...

salam..

biru tetap teguh pilih hijau
eh bulan daaaaaa...
eh ada ke?
lallalal...

ikan emas berkata...

biru...

lu mmg biru punya kapala laa...
hijau tak de kat HS , biru mata sebolah ada laa.. 9 janji biru juooo)

....biru+hijau = ????

Yunus Badawi berkata...

Bilalah kawasan saya ni nak ada PRK? Seronok boleh dapat mcm2 hehehe

blueCITY® berkata...

den tak kiro...
den nak ijo gak
lallaal.....

blueCITY® berkata...

x do kotak chat erk
penat den up down up down
hahhaah

=p

ikan emas berkata...

Biru...


1. pokok dek ekau la eh !!

2. nanti den fikirkan...

ikan emas berkata...

YB,


ahaa...
sama mcm YB ,kekadang jahat jg kepala ni,..kalau la lps ni PRK kat kawasan IE ...lalalala..


p/s : peluang utk adakan PRK msh ada masa lagi....lps Sibu kat mana pulak???