Khamis, 21 April 2011

SaYa Tak Mau Jadi JuTaWan BeRACUN..

Z U L V A . com






Muka nak cantik, dagu nak tajam, kulit mesti putih , pinggang ramping, kurus lansing..Semua ini kategori CANTIK…Ini punya fasal, tak sangka pulak selama ni dok tengeh racun kat muka..




Ha, bukan IE yang buat keje begini. IE pakai bedak sejuk aje. Opah punya resepi. Beras yang direndam berbulan-bulan ( air rendaman kene selalu diganti, kalau tak masam ler muka nanti..) kemudian diblend ( dulu ada ke blender ???..) pastu dititik-titik atas kain putih..dan dijemur..Selain beras mungkin juga ada bahan lain yang dicampur ..nak bagi wangi ..tak tau la apa..( Pak Gugle mungkin boleh tolong …) Dan yang penting ada kumat kamit sikit…supaya naik seri…!!!





Sekarang macam-macam produk ada..yang ori, yang tiru, yang import yang lokal..pilih aje. Yang harga murah..ada juga ratus-ratus malah ribu-ribu..Dek godaan nak cantik macam rozita cek wan atau slim macam zianazain tak kisah dan pejam mata melabur.




Pengaruh iklan memang hebat. Kita tertipu dengan teknik gambar artis yang dah dilicinkan mukanya..dilangsingkan tubuh badannya…Sehingga ada yang terpengaruh kerana kesan nya boleh didapati selepas 5 minit menggunakannya ..Bila ada kesan sampingan seperti cirit birit, jerawat, muka yang lebam hitam mengelupas, itu dikatakan perkara biasa sebelum kesan sebenar diperolehi..hebat, hebat, hebat !!





Sebenarnya di sini..kebanyakan produk kecantikan adalah dari sumber yang sama..Oleh itu tentulah bahannya yang diguna pun sama. Cuma dibungkus cantik dan dijenamakan dengan nama yang menarik..Mana tau Ikan Emas pun akan mengeluarkan produk sendiri..YB Yunus Badawi tentu boleh join sekali..Jadi Jutawan Kosmetik la pulak !!





Kepada pengeluar, pengedar, penjual dan pengguna produk-produk berikut sila hentikan penjualan, pengedaran dan penggunaannya serta-merta sebelum kena denda:-



Losyen BML HB, Krim Malam Shana, Krim Herba Natasya Gold, Krim Hydro Pemutih Biotox, Krim Pemutih Yoko dan Krim Rawatan Malam Sue Beauty.












































20 ulasan:

kakcik berkata...

Sekarang ni kebanyakan 'pengusaha' produk kecantikan telah bergelar Datuk rupanya...

ikan emas berkata...

kakchik,

kekadang terfikir ..betul ke datuk?

kot dato sulu ke ??

..opss.patut kita bangga kerana ramai wanita jadi jutawan kerana bisnes ini.

cemomoi berkata...

nak cantik punya pasal, sakit pon tak sesal

cemomoi berkata...

nak cantik punya pasal, sakit pon tak sesal

ikan emas berkata...

cemomi,

bior derita asal dipuji...

IMANSHAH berkata...

wanita yg suka benda2 ghope ini

Aku Dan Teksi berkata...

dok ambik model yang dah sememangnya lawa,bukan kerana produk tu.

ikan emas berkata...

IS,

bio pape ase bergaye..

jangan ter bako udah ler

ikan emas berkata...

AnT,

haa..dah itu makna cantik..
kalu langsuir jd duta ..cabut la pelanggan!!

sahromnasrudin berkata...

assalmualaikum hajjah...

sy tunggu depa iklan produk depa kat blog sya heheheee

Yunus Badawi berkata...

Ada jiran saya beritahu saya yg rakannya beritahu dia kalau nak kaya juallah produk kecantikan.

Mohd Farid berkata...

Assalamualaikum,

Dapatkan segera buku Travelog: Debu-debu Kota 1000 Menara di: http://www.faridrashidi.com/2011/04/19/buku-pertama-tdk1000m-sudah-terbit/

Dan ada peraduan menarik menanti anda di sini:
http://www.faridrashidi.com/2011/04/21/peraduan-rebut-buku-percuma/

ikan emas berkata...

SN,


hhhehehe..

pandai cari peluang ya..

ikan emas berkata...

YB,

alasannya diterima..
sebab macam makanan benda ni sentiasa ada pelanggannya..apa kata kita share nak ???

ikan emas berkata...

UstFarid,

Tahniah..terbit juga buku ini..semoga berjaya dari segi jualan pulak.

t.kasih..Insyaallah..

ada jual di kedai tak???

cikceriacorner berkata...

hhehhehe..sekarang mcm2..

al-lavendari berkata...

nasib baik saya belum pernah pakai produk2 itu .. terima kasih kerana beritahu.

boleh beri tahu produk apa yang bagus untuk menghitamkan rambut secara semula jadi.

cemomoi berkata...

solek sini jap

C.I.N.T.A berkata...

Pernah tgk dalam satu program kalau tak silap program "dapur herba" kot kat TV1.. bedak sejuk yang dah siap di keringkan di letakkan dalam botol kedap udara & diletakkan bunga melur supaya bau wangi bunga melur tuh meresap dalam bedak sejuk.. IE cubela mane tau berjaya :)

Mak Su berkata...

sy benci racun. katakan tak nak