Rabu, 20 April 2011

AkU dAH kEMBALI...

Aku Kembali ke sini

Berenang bersama kenyalang

Memerah keringat tapi tiada berpeluh

Menjadi tukang laung terpekik terlolong
Masih ada rupanya yang tuli walau bertelinga

Menjadi tukang baca…a , b..c..alif, ba , ta..
Masih ada rupanya yang buta walaupun bermata

Menjadi Tukang catat
Masih ada rupanya yang lupa walaupun boleh berfikir

Menjadi tukang kira
Rupanya yang ini ramai yang suka..terutama orang cina

Mereka kata dah cukup tempoh ..dah tua..walau bini muda
Mereka kata nak berubah.

Penat …Letih..Meluat..Menyampah...Seronok ..Hapieee!!!!

Ehhhh..kenapa mereka berpeluk-peluk
Macam pak kadok..bersorak walau kampong tergadai..
….


p/s: AbgNgah Lavendari,
Surau telah dibina..tengah sebok mengimarahkannya…


















6 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

selamat kembali hajjah, ada bawa kek lapis tak?? heheheee

zue berkata...

kembali dgn semangat yg baru kann.

Yunus Badawi berkata...

Selamat kembali ke sarang.

Ada pergi tempat saya tinggal dulu tak? Alaaa kat Piasau - tempat di mana Timb Ketua Menteri pun kecundang tu.

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Selamat kembali, awak ke sini saya lak ke sana. Tak tengok lak orang-orang terpekik terlolong..:)

Farid Rashidi berkata...

Salam, dapatkan segera buku Travelog: Debu-debu Kota 1000 Menara di http://www.faridrashidi.com/2011/04/19/buku-pertama-tdk1000m-sudah-terbit/

ikan emas berkata...

Salam semua,

IE tak sempat nak jwp satu persatu..terima kasih