Khamis, 7 April 2011

SaYa SuKa Yang Ori bukan Tiru PunYER !!

Ai..soalan kuiz hari ini?
1. Siapakah yang paling pandai matematik?

2. Siapakah yang paling pandai meniru ??


...Macam tak logik pulak. Tapi sains dan teknologi, R&D ,zaman nuklear ni semua boleh ditiru..

Awas!!..terutama kepada yang sentiasa berjimat cermat..hujung bulan dok pekena telur goreng mata kerbau aje..Hati-hati mana tau kot terkena telur kimia??.

orang lelaki macam YB tu mesti suker dan sentiasa ori punyer !!


Cara mengenal telur tiruan:

1. Selepas telur dipecahkan, putih telur dan kuning telur akan segera bercampur.

2. Cangkerang telur tiruan agak berkilat berbanding telur sebenar, tetapi tidak begitu ketara.

3. Apabila disentuh dengan tangan, ia terasa agak kasar berbanding telur sebenar.

4. Apabila telur tiruan digoncang ia akan berbunyi kerana air berlebihan daripada bahan pepejal.

5. Telur sebenar agak berbau seperti daging mentah.

6. Ketuk-ketuk sedikit telur itu. Telur sebenar berbunyi lebih rapuh berbanding telur tiruan.

7. Selepas memecahkan telur tiruan, kuning telur dan putih telur akan cair bersama. Ini disebabkan kuning telur dan putih telur dihasilkan daripada bahan mentah yang sama.

8. Ketika menggoreng telur tiruan, kuning telur akan mengembang tanpa disentuh.


yang mana satu ori ???









15 ulasan:

kakcik berkata...

Telur pun ada yang tiruan... keluar dari ayam tiruan ke?? (*_*)

sahromnasrudin berkata...

msti ayam yang klon punye kan

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum IE...

Telur pun nak tiru...aduhai

P/S : Yang ori sebelah kiri kot..:)

al-lavendari berkata...

lebih baik buat ayam tiruan !

nidus2 berkata...

Hee3...telur pun ada ori dan tak ori.

Tentunya yang ori lebih sedap kan?

adol ihsan berkata...

Salam :

Hehe.. ada jugak telur yang tak ori rupenyer..

:)

ikan emas berkata...

kakchik,

ntah laa..dia keluar dr ayam mana ...ayam China laaa

ikan emas berkata...

SN,

yg tipu ni tak keluar dr ayam betoi..

bapak ayam dgn ibu ayam dah lari ke jln bukit bintang...heehe

ikan emas berkata...

Ust Raz,

w'salam.

semoga kita tak tertipu

ikan emas berkata...

AL,

ayam tiruan ada kan ??

tu yg vegetarian makan tu ???

....tetiba teringat lagu 'ayam'..

ikan emas berkata...

nidus2,




mestilah mau yg ori...

tak mau yg .....simpan dlam botol

ikan emas berkata...

AI,

semuanya hasil dr pemikiran umat tuhan jg..

Aku Dan Teksi berkata...

Buat telur lagi murah belanja dari bela ayam.

zino berkata...

kalau fikir2 balik kira bijak juga orang yg meniru tu kan.. lepas ni apa lagi yg akan di tiru.. ayam pulak kot hehe

zue berkata...

mcm2 lah dia org ni..