Selasa, 5 April 2011

Ambil Tahu Fasal 10 Perkara Drpd Sebok Tengok Video Hitam Putih

Filem sensasi kontroversi dan paling box office sedang ditayangkan di seleuruh pelusuk dunia..pelakon,pemain pengarahnya malah penontonnya hebat diperkatakan..Sampai berebut-rebut nak minta dibuat tayangan perdana ..sampai pak leman tu diminta mencemar duli mengadakan tayangan khas. Walau siapa mereka , walau apa niat dan tujuan mereka..walau apa peranan mereka...SEMUA mereka telah BERJAYA menunjukkan siapa mereka ...!! Meluat nak bincang fasal mereka...Cuba kita baca catatan di bawah ini.....
-----------------------------------------------------------------------


  1. Injil dalam semua bahasa, termasuk bahasa Melayu/Indonesia boleh diimport ke Malaysia…
( khas untuk sedara mara Deris Jala sahaja !!!) *

2. Injil boleh dicetak di mana-mana saja…semenanjung ke Sabah ke serawak ke..

( boleh membantu kilang cetak!!!) *

3. Injil dalam bahasa asli Sabah atau Serawak seperti Iban, Kadazan Dusun boleh diimport masuk atau cetak sahaja di sana

( atau di sini…) *

4. Tiada syarat nak tulis atau cap ‘Penerbitan Kristian’ atau tak perlu ada nombor siri.

*

5. Di Semenanjung pulak…kalau cetak silalah tambah sikit ayat kat atas tu dengan bubuh gambar tanda salib…hormatlah sikit majoriti di sebelah sini….

( itu pun kalau sdi..1Malaysia la katakan….) *

6. Bawa Injil ini berjalan-jalan ke mana-mana sahaja….

( lepas ni boleh buat silibus sekolah pulak…) *

7. Penderma Kristian dah sumbang kepada Gideon untuk ambil semula 30,000 naskah itu secara percuma…

( dan lepas itu sebar-sebarkan ia secara percuma !!) *

8. Perdana Menteri akan bertemu wakil Persekutuan Kristian Malaysia…

( Perlembagaan Persekutuan dah tulis …) *

9. Pak Menteri yang Kristian akan diskus dengan ahli Kumpulan Kristian…

( boleh buat cadangan baru pulak…atau minta bajet..)

10. Tindakan disiplin akan diambil kepada penjawat awam yang gagal mematuhi arahan di atas….

( Hah kau …ada berani ????)
Apo nak dikato……Renung-renung dan fikir-fikirkanlah!!!!
Ke mana kita selepas ini ??

  • Islam itu Iman, Iman itu Islam, Islam itu Akidah, Syariat dan Akhlak….







19 ulasan:

kakcik berkata...

Jadinya....????

zue berkata...

mcm mana video tu boleh kluar kat youtube klu org x org dlm puye keja.

al-lavendari berkata...

kaduk sudah naik junjung
cacing sudah naik ke mata !

sahromnasrudin berkata...

assalamualaikum..

penggunaan nama Allah belum lagi selesai dah kua yg ini pulo huhuhhhhh

ibuintan berkata...

bila terlalu berlembut dan terlalu menjaga kuasa... boleh saja

ikan emas berkata...

kakchik...

jadinyaer???

i folowwwwww...

ikan emas berkata...

zue,


macam program maharajol lawak pulak video ni...

sape yg tepuk tangan ???

ikan emas berkata...

Datuk AL,

kaduk sudah naik junjung
cacing sudah naik ke mata
dris menjala dimakmal dapat jerung
habis dimakannya umpan yg ada

ikan emas berkata...

SN,

susahnya nak mentadbir negara ni....????

ikan emas berkata...

Ibuintan,

jangan lupa ceita pak pandir dan pak kaduk...

cikceriacorner berkata...

emmm..macam2 sekarang ni...

ikan emas berkata...

CCC,

yg macam--macam tu boleh jadi mengancam..

♥ manje ♥ berkata...

assalamualaikum

kena sentiasa berwasapada... minta Allah pelihara diri dari perbuatan yang mungkar... ~

cemomoi berkata...

huduh la melayu berpolitik

jadik lebai malang le kita ni

ikan emas berkata...

manje

w'salam.

semoga kita sentiasa dipelihara

ikan emas berkata...

cemomoi..

teruk beno kan?
sampaikan ada drama khas dibuat ditayangkan.


n

sila baca semalam Pak Menteri edu umumkan bajet 25.6 juta utk sek sedara dris jala tuu..smlm dah bagi RM500 ribu ...sedey

Frodo Baggins berkata...

bidio hitam putih belum jelas jugak di kecoh yang ini jelas nyata diam seribu bahasa ... woohaa

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
bagi la diorang nak beragama

kitaorang islam apa takut..didik genarasi kita betul betul cinta sayang kan agama islam... jangan bila lemah kita salahkan orang lain..islam itu mempunyai keluasan ... bila iman orang islam kuat apa ada hal dengan benda benda lain

ikan emas berkata...

FB,

toleransi..


undi punyer hal


???