Rabu, 18 Ogos 2010

SaBaR Pleaseee......tak baik MaRaH - MaRaH !!!






Kedamaian di bulan Ramadhan
Hati bagai ditoreh –toreh
Menerima berita yang meruntun

Amuk sana amuk sini
Dera anak dera bini
Buang janin buang baby
Langgar moto langgar lori

Kenapa mengamuk kenapa mendera ?
Sebab tertekan celaru minda
Sebab sedarnya hanya separa
Atau pun dah tak waras dan gila ??

Sebab cemburu
Sebab Bini ada balak baru
Tu sebab ditoreh muka dan bahu

Sebab jiwanya sakit
Sebab tak ada duit
Sebab Hutang along makin membukit
Sebab judi dan joli jadi sahabat

Sebab nak beli dadah
Hatinya resah
Hidup pun susah !!

Semuanya Sebab diri dah jauh dari Allah !!!

















13 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

salam....sudut hati telah semakin jauh dari Maha Pencipta...semoga dapat diperbetulkan semula...

Abu Aiman berkata...

di bulan Ramadhan ni, iblis dan syaitan dirantai dan dibelenggu. Namun syaitan manusia ada di mana-mana.

cemomoi berkata...

ramadhan yang datang sia-sia juga bagi yang alpa

ikan emas berkata...

shahrom,
moga mereka diberi hidayah untuk kembali ke jalan benar...doakan

ikan emas berkata...

abuaiman,

syaitan manusia lagi hebat godaannya..mereka berada jelas didepan mata...berada dlm pelbagai bentuk dan situasi..hanya kesabaran dan keteguhan iman yg menghalang..

ikan emas berkata...

cemomoi,

benar,
moga kita tidak tergolong dlm golongan yang rugi itu..

Abd Razak berkata...

Salam...

Sebelas bulan syaitan menghasut manusia, bila tiba Ramadhan mereka dibelenggukan dan peranan mereka diambil sebahagian dari manusia..

en_me berkata...

salam ramadhan akak ikan itteww..

Bingai @ Bangang berkata...

Dalam masyarakat binatang tiada manusia TETAPI

DALAM MASYARAKAT MANUSIA TERDAPAT BANYAK BINATANG!

Walaupun Ramadhan mengikat Jin dan Syaitan tetapi kebinatangan dalam manusia semakin menyerlah kerana mengambil alih tugas syaitan di bulan yang mulia ini. SubhanAllah

Aku Yang Bingai
Erti Sebuah Kasih Sayang di Tendang Terajang

ikan emas berkata...

Us Razak,

t.kasih. Salam Ramadhan

ikan emas berkata...

en_me

Salam Ramadhan ..
moga bahagia dunia akhirat

ikan emas berkata...

bingai,

binatang pun tau erti kasih kan anak....

relevan berkata...

Sentiasa dalam kesabaran dah ni..jika tak tentu dah ku kunyah kunyah roti canai ini..