Rabu, 11 Ogos 2010

Marhaban Ya Ramadhan...



Tak ada kata seindah zikir
Tak ada bulan seindah Ramadhan
Bulan yang penuh keberkatan,
Bulan yang penuh dengan ampunan.
Matahari berzikir,
angin bertasbih
pepohonan menyanyi
Aku sujud membersih hati
Memuji keagungan-Mu.













24 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

salam ramadhan...

inilah bulan..
dikala amalan akan digandakan..
tp kita leka..
seakan2 tiada apa berlaku..

inilah bulan..
dikala semua syaitan dipenjara..
tp manusia masih seperti itu..

inilah bulan..
dikala amalan patut direbut..
tp kiter sibuk mengejar sang syawal..

renung2kanlah dan selamat beramal..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
selamat berpuasa

Abu Aiman berkata...

petang2 ni perut pun dah mula berbunyi...

selamat menjalani ibadah puasa.

Abd Razak berkata...

Salam..

Satu tahun tidak terasa..
Ramadhan telah kembali mengunjungi kita lagi..
Semoga yang dilalui dan dilakukan..
Menjadikan kebaikan di bulan suci ini..

ikan emas berkata...

sahrom,

agaknya sebab kiter dah dididik macam tu sejak kechik kot..

meriahnya syawal berbanding fadhilat Ramadhan

ikan emas berkata...

brutal,

Salam,
Selamat menjanai ibadah..
semoga bertambah dan berlipat ganda pahala yang diperolehi

ikan emas berkata...

Abuaiman,

aiman macam mana?
puasa ke?

ikan emas berkata...

Us Razak,

begitu cepat masa berlalu
syukur ada
insaf pun ada
namun mampukah aku
tuk mengejar waktu
yang semakin cemburu
meninggalkan aku
yang terleka

luahfikiran berkata...

Salam IE,
InsyaAllah malam ini kita berterawikh lagi. Tetapi berbuka dulu dan jangan makan terlalu banyak terutama masak lomak cili api.

Selamat Berbuka Puasa, IE

cemomoi berkata...

berbuka menda hari pertama ni... yang penting kita diberi keberkatan Allah

luahfikiran berkata...

Salam IE,
Alhamdulillah dan bersyukur yang amat sangat bahawa kita diberi kesempatan oleh Allah swt memasuki Ramadhan tahun ini. Sedarkah kita terdapat sahabat-sahabat kita yang tidak lagi berkesempatan untuk meraih kemuliaan dan keberkatan Ramadhan? Apapun, kita berdoa yang terbaik untuk mereka ini termasuk ibu bapa kita yang sudah kembali dulu daripada kita. Amin !

ikan emas berkata...

Dr LF,
i. Semalam berbuka di rumah..menu seperti hari-hari biasa ...mangkuk tingkat.com !!

ii. Syahdu bercampur sedih..salah seorangnya ialah ayahanda IE snd...kali ini IE tanpa kedua org tua.

ikan emas berkata...

cemoi,

jawapan sama spt LF tadi..

janji ada nasi !!

DrSinga berkata...

Salam Ramadhan IE!!!

sahur nasi???
:)

ikan emas berkata...

Dr Singa,

berbuka ke sahur ke...

menu harian :

menu mangkuk taingkat ( tak tau pa isinya ....tunggu je )

....+ nugget + sausage

en_me berkata...

salam ramadhan akak ikan itteww..

relevan berkata...

Salam IE..salam ramadan

Abu Aiman berkata...

ikan emas,
aiman kata,"aiman kan small lagi, nanti aiman big baru aiman puasa"... =)

ikan emas berkata...

en me,

t.k
salam ramadhan jg kat en me

..agaknya en me hari-hari makan mee ??

ikan emas berkata...

mr relevan,

salam Ramadhan diucapkan jg.

imanamani berkata...

salam ramadhan Cik IE...

selamat berpuasa...

al-lavendari berkata...

semoga usaha pembersihan itu tidak hanya semasa di bulan Ramadan sahaja (ingatan untuk diri saya)

ikan emas berkata...

iman,

Selamat berpuasa..
awak mantai di mana ?

ikan emas berkata...

PakNgah AL,

cantik bunga tuu..wangi
wanginya bulan Ramadan dengan hati yang suci bersih !