Selasa, 3 Ogos 2010

JiWa TenanG...kembalilah !!!

akukah ini ???

Wahai Hati Yang Tenang

Kembalilah engkau ke pangkuanNya


Wahai hati yang tenang

segarkanlah dengan senyum dan sayang

mugar jiwa dengan kedamaian

















22 ulasan:

al-lavendari berkata...

nak tanya sikit !

"mugar" tu apa maknanya ?

selagi saya tak tahu maknanya, hati saya tak tenang !

ikan emas berkata...

AbangNgah,

kan masa kita dating dulu

kita biasa bisik-bisik..

segar-bugar-memugar

...hati IE akan tenang bila dapat dihidangkan dengan kopi baru oleh tuan rumah komensen

imanshah berkata...

baca quran jiwa pasti tenang

ikan emas berkata...

Cikgu Iman,

Syukur..lidah masih mampu menyebut ayat-ayat Al Quran..

sahromnasrudin berkata...

hati kan tenang jika kita kurangkan berpolitik dan berdebat...

luahfikiran berkata...

Salam IE,
Dengan mendekati Allah, menjauhi laranganNya dan melakukan suruhanNya, jiwa akan tenang di dunia dan akhirat. Mari kita sama-sama lakukannya.

wanshah berkata...

Slalu berzikir ingatkan Allah, insyAllah hati akan tenang. itulah nikmat yang Allah kurniakan pada kita sbg umat Islam. kena praktikkan slalu la.

p/s:- IE, gambar awak ke tu?.. edit guna ape ek?.. nampak scary la. huhuh..

http://wanshah87.blogspot.com

ikan emas berkata...

Rom,

amboi...
sindir ya..

IE tak aktif berpolitik cuma kena ambik tau hal politik..

debat tuu...debat yg baik-baik aja..

t.k

ikan emas berkata...

Dr LF,

Insyaallah..

malam tadi siap buat program zikir Asma Ul Husna lagi !!

hati jadi celaru lak pagi ni...agaknya sb dah lama tak balik kg kot

ikan emas berkata...

Wanshah,

t.kasih berkunjung.

Nanti kiter berenag ke sana lak.

..yg tuu..memang lakaran tangan...ori...edit muka tampal aja la yg patut...berkunjung lagi ke sini, nanti kiter bgtau

Abd Razak berkata...

Salam..

Wahai insan yang mencari ketenangan,
Pujilah kepada yang sepatutnya ditujukan
Kembalilah ke jalan benar bagi yang terlanjur
Pusinglah ke jejak yang maha besar
masuklah ke dalam ahli zikirnya.

DrSam berkata...

salam. semoga mendapat kembali ketenangan yang dicari. jiwa yang tenang, jiwa yang diisi dengan iman dan taqwa - tiada ruang untuk digoda atau digoncang.

ikan emas berkata...

Us Razak,

t.kasih

puji dan syukur
masih punya nafas dan hati
walau
terlanjur lalai kepadaMu
aku kembali ke jEjakNya

ikan emas berkata...

DrSam,

jiwa yg ksong mudah disi dgn perkara negatif..

T.Kasih kerana
mengingatkan

Ya Mujib Ya Mujib Ya Mujib

sahromnasrudin berkata...

SALAM KEMBALI...bukan apa, sy tgk blog list awak byk sgt tentang blog politik..tue yg buat kita leh haru biru klu membacanya..politik nie semuanya sama je..baik pihak B baik pihak P...masing2 pandai tabur janji, pandai tak tunai janji..berdasarkan pengalaman sy, dh byk berlaku cume medium blog ini tak sesuai utk sy utarakan...

Mak Su berkata...

marilah kita bertenang2 utk kembali kepadaNya

ONE ZABA berkata...

hati yang tenang jangan disangka tiada kolesterol

cemomoi berkata...

wahai nafsu muthmainnah... kembali le kepada Rabbu kamu

ala bizikrillahi tatmainnal qulub

Pok Li berkata...

Salam Ramadhan

tajnur berkata...

Assalamualaikum wbt
Mahu atau tidak, kita mesti kembali kpdNYA tapi apakan daya selagi tidak cukup bekalan, selagi itulah hati ini tidak tenang. Pergiya kali ini pasti tidak akan kembali ke dunia...
Wallahualam

NURA berkata...

salam sobat
hati tenang dan damai.
selamat menyambut bulan suci ramadhan
mohon maaf lahir dan batin.

Tanpa Nama berkata...

Genial fill someone in on and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Thanks you as your information.