Khamis, 3 Disember 2009

BULAN CINTA...

Musim cuti .Musim banjir..dan musim kenduri .Seronok pulak rasanya mengumpul koleksi kad jemputan yang pelbagai saiz,rupa,warna dan design serta disulam dengan pelbagai mutiara kata.

"Ya Allah! Satukanlah hati kedua mempelai ini seperti Engkau satukan hati Adam dan Hawa, Yusof dan Zulaika serta Muhamad SAW dan Siti Khadijah. Kami memohon doa restuMu. Jadikanlah mereka pasangan yang saling mencintai,melengkapi dan menjaga kehormatan dikala dekat dan jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingati di kala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam hal ibadat"
Dari jiran tetangga,sedara mara ,kekawan yang dapat menantu dan yang istimewa dari kekawan sendiri yang nak jadi pengantin…wah wa…wawa…
.Dulu bagai nak rak bertahun-tahun bercinta akhirnya dalam kad jemputan nama lain yang terpampang.Baru kenal sebulan dua bulan dah cornfirm kahwin.Dalam ada kawan yang happy ada juga yang meraung ,kalau tak dengar pun jeritannya tapi raungan dalam jiwa bergegar mengalahkan tsunami kat Aceh!!!..Ish ikan emas.tak mau tulis bab sedih-sedih…nanti banjir !


"Dan di antara tanda-tanda kekuasaan Allah, Dia meciptakan untukmu pasangan hidup dari jenismu sendiri supaya kamu merasa cenderung dan tenteram kepadaNya.Dan dijadikan Nya di antara kamu rasa kasih sayang dan belas kasihan.Sesungguhnya yang demikian itu menjadi tanda-tanda kebesaran Allah bagi kamu yang berfikir"

Kat n3 ni nak wish kat kekawan yang baru atau akan bergelar suami ke isteri ke?..Pada sunsuriamatahariku yang sedang bergebag debuk dup dap jantung nunggu orang jauh mai akad. Pada anakmuda si penulis hantu, kembang kincup hati berbunga dah nak jadi suami orang.Lepas ni dah kawin u all jangan la ganas-ganas macamana yang biasa ko orang tulis kat blog tuu, nanti gerun si si isteri tuu..den tak dapat nak nolong!! Sayangnya banyak jemputan ni ikan emas tak dapat nak poei…gintai dari jauh aje laa..


Istimewa Untuk anakmuda…

Pernikahan menyingkap tabir rahsia.
Isteri yang kamu nikahi tidaklah semulia Khadijah,
Tidaklah setaqwa Aisyah
Pun tidaklah setabah Fatimah
Justru itu,
Isteri hanyalah wanita akhir zaman
yang punya cita-cita menjadi solehah

Pernikahan atau perkahwinan
Mengajar kamu kewajipan bersama
Menginsafi kamu erti iman dan taqwa
Untuk belajar meniti sabar dan redha
Kerana menikahi isteri tidaklah sehebat mana
Yang membuatkan Kamu akan tersentak dari alpha
Kamu bukan Rasulullah SAW
pun bukanlah Saidina Ali Kara,amallah wajhah
Kamu Cuma lelaki akhir zaman
Yang pasti menjadi suami yang saleh !!


Renungan buat Suria…

"Kamu telah keluar dari sangkar di mana kamu tinggal. Kini kamu hendak pergi kepada selimut di mana engkau tidak mengenalinya serta teman di mana kamu belum biasa. Maka hendaklah kamu menjadi tanahnya, tentu dia akan menjadi langitmu. Hendaklah kamu menjadi atapnya, dia akan menjadi tiangmu. Hendaklah kamu menjadi umatnya, maka dia akan menjadi ‘abdmu. Jangan kamu merenungnya sehingga ia melepasmu dan jangan pula kamu menjauhinya sehingga dia melupakannya. Jika dia mendekatimu,dekatlah kepadanya. Jika dia sedang menjauhimu,jauhilah dia. Jagalah hidungnya, telinganya, dan kedua matanya. Jangan sampai dia mencium darimu melainkan yang baik. Jangan sampai dia mendengar melainkan yang elok. Dan jangan sampai dia melihat melainkan yang indah”




Pelamin indah taman baiduri
Bilik tidor harum mewangi
Santapan enak tetamu dirai
Mempelai tersenyum girang dihati
Sudah dapat idaman dihati
Kepala tidak pusing lagi.

Heheheh….hehehe….hehehehe…
…………………………………..
Bumi kering kemarau merata
Padi ditanam menjadi lalang
Hati gelisah jiwa merana
Kekasih hati dikebas orang

Huhuhu …huhu…huhuhu



masih berbulan madu.....

9 ulasan:

Diarihatiku1976 berkata...

musim org mengawan ekk puan... ahaakss,,, anyway.. selamat pengantin barulah siapa yg bernikah tu yekk..

Mak Su berkata...

wah... makan nasik minyak banyak2 ler kita.. berminyak muka, ahaks

imanshah berkata...

Alahai saya pun menumpang bahagia rakan-rakan je..diri sendiri masih sendiri

ghostWRITER berkata...

terima kasih buat n5 ini..sodap gak ikan emas kalu dibuek lauk kenduri..hahahah... tujukan khas buek den yer... nak hadiah dari lubuk ikan emas leh? kuang....kuang...

Abu Aiman berkata...

betul lah, macam2 fesyen kad kawin sekarang ni ek.. Selamat Pengantin Baru buat yg berkenaan.

ikan emas berkata...

dairi..
bln ni kita bg depa hadiah kawin, thn depan kena redi hadiah tuk baby lak..

Maksu,
mesti sedap nasi minyak yg maksu masak..

Ckgu iman,
cari la org Perak...dijamin baik punyer!!!

ikan emas berkata...

abuaiman,
laa ni ada yg tak pakai kad pun..jemput maya aje..nanti bila aiman kawin camne lak yer?

ikan emas berkata...

Ghostwriter,
Selamat pengantin baru..
sampai ati nak jadikan kan kiter lauk kenduri..
Nanti ikan emas anta hadiah besaq yek..
neo ke,peti ais ke, akuarium ke...

Pok Li berkata...

Ramai kahwin dalam banjir. Kenangan yang kekal abadi. Dulu nikah gantung dulu he he he