Isnin, 28 Disember 2009

Separuh Jiwaku Pergi, aDa Hati Yang Terguris

Bab-bab inilah yang Ikan emas tak berapa nak suka.Namun inilah isu dan aduan masalah bosa yang paling banyak dipaparkan terutama kat majalah pompuan. Ikan emas gelak bagai nak bergegar gunung Cameron tempat melepak minggu lalu.Geram bagai nak pecah jatuh satelit tempat Dr Muzafar pegi dulu.…Nak terguling-guling rasanya baca tagline ni “ Ada hati yang nak dijaga”…kwang-kwang…tak baik , berdosa tau menguris hati orang.Ooo sedar tapi kenapa buat jugak, kenapa terjun jugak ke dalam longkang yang dah sah-sah penuh dengan problem tu???

Tak tau la berapa lama tahannya si gebu ni duk dalam istanangan .Pe ada hal,janji duit banyak. tak kisahlah masa raya nanti cium tangan laki sebaya bapak .Mak pun senang hati menantu beruban cium tangan dia.Apa la romannya? !! Omaknya pun suker dapat glamer boleh tumpang senang,dia pun dah berasa hidup dalam madu yang bukan manis tapi pahit!!

Orang lelaki ni tentang hal ni konon nak ikut sunnah,Tapi bab ibadat, bab adil bertanggungjawab tak ambil kisah pulak. Jangan nak eksen laa…kita tau, kalau dah baya tok aku toksah la nak control macho, ego-ego la tu..Tenaga tak mampu, nafsu aje yang lebih.Mungkin ingat nak acah-acah aje, tetiba nyiru yang dihulur, padang bola omak dia tadahkan !! kembang kingcup laa badan sampai ponteng pergi kerja.Nasib tak terlingkup Negara ni.

Hai la badan, macam mane la nasib badan nex pilhanraya yer?..jangan bimbang la mem besar nombor wahid negara dah bagi nama awak kat abang dia..Nama diblacklist .Mulai sekarang siap-siapkan diri ,siapkan pelampung nak balik kampong!

Cuba tengok bini tua awak tu …tenung bebaik, bayangkan dan toleh semula masa dua puluh tiga puluh tahun dulu..lepas tu cuba tengok diri sendiri, bawak-bawaklah insaf, tak baik aniaya isteri yang dah banyak jasanya kat awak!

Tetiba teringat dulu bila Yoep datang nak minta pandangan sebab bini dia tak mau kan dia lagi. Nak buat macam mana , si Yoep ni dah kawin lain , baru nak minta nasihat..Mintak aje la dia jangan lupa tanggungjawab.nafkah anak jangan lupa.Si Yoep ni pilih perempuan baya makchik dia tapi layan dia dengan duit.Sekarang makchik ni dah kena cerai .Yoep kata sebab dah menopause.Sebenonya sebab Yoep dah jumpa awek muda gaji beso.Sekarang dia kena bangun malam bukan sebab qiamullai tetapi bangun bancuh susu baby ,Janda dia yang no satu dulu masih tak kawin-kawin lagi. Gitulah setianya orang perempuan!

Separuh jiwaku pergi
memang indah semua
tapi berakhir luka
kau main hatiku dengan sedarmu..
kau tinggal aku..

Kau khianati hati ini
kau curangi aku

“ Kita sebagai kaum hawa, jangan biarkan diri kita diperkotek katekkan oleh orang lelaki”…..ewah dialog bini no tiga En.Jamil ! (ehh..si jamil hantu ke?)

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Geram jangan engko geram...

Abu Aiman berkata...

bukan ikan emas aje geram, saya pun geram dan heran macamana si gebu tu boleh suka kat si tua tu... ekekeke...

Mien berkata...

Dah jodoh diarang, apa nak kata. Sok bercerai kita kata lak "dah tak der jodoh".

ikan emas berkata...

aBuAiman,
eee...macam jeles aje ?,ada hati jg ke?

ikan emas berkata...

Mien,
iyer laa tuu.

al-lavendari berkata...

apa nak komen ni ha. saya nak komen jugak.

" men no pause "

itulah sahaja komen saya. sekian, terima kasih. wassalam.

ikan emas berkata...

" men no pause"

kalu dah lelaki...ego tak abis !

Media Cyber berkata...

Separuh nafas ku,
terbang bersama dirimu,
saat kau tinggalkanku
salahkanku

Salahkah aku,
bila aku bukanlah seperti,
aku yang dahulu

Ada makna tergali, dari sini
dari pertikaian yang ter-ja-di~…

Kau hancurkan diriku,
bila kau tinggalkan aku,
kau Dewiku…
Kembalilah padaku,
bawa separuh nafasku,
kau Dewiku…

ikan emas berkata...

Dewi,
aduhai...
sahdunya.

al-lavendari berkata...

ini yang maleh nak komen ni !

ikan emas berkata...

org lavender,
eh eh merajuk pulak...
memangpun