Rabu, 25 Mac 2009

PAU 09

Kalaulah aku ni perwakilan atau ada hak mengundi atau ada kuasa menentukan siapa yang patut menang maka akan ku pilih mereka ini :-

Pengerusi Tetap - Datuk Paduka Badruddin Amiruldin

Presiden - Datuk Seri Mohd.Najib Tun Abdul Razak
( dah tiada pilihan )
Timbalan Presiden - Tan Sri Muhyiddin Mohd. Yassin

Naib Presiden - Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein

- Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi

- Datuk Seri Utama Dr. Rais Yatim
( Ehhh mana nak letak Datuk Seri Shafie Afdal nie ?)

Ahli Majlis Tertinggi -....banyak ni ,tak payah tulis daaa . Gandingan baru-lama,
tua-muda , tp yang No. 18 tu antara yang hebat dan bagi la peluang yg No.26 dan 33 jg

Ketua Wanita - Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil

Naib Ketua - Datuk Kamilia Ibrahim ( nasib untung badan !!)

Ketua Pemuda - Datuk Mukhriz Tun Mahathir

Naib Ketua Pemuda - Datuk Razali Ibrahim

Ketua Puteri - Datuk Shahaniza Shamsudin
( hai,duk NS kenapa tak pilih wakil dari NS ???)

Naib Ketua Puteri - tak tau nak pilih sape…Nordiana Shafie kot
( tak lupa doaku kepada rakan yg bertanding EXCO tu..good luck !)

p/s
i) tiada siapa ke yang nak mencadangkan supaya perlembagaan UMNO dipinda bagi membolehkan sesiapa yang nak bertanding mencalonkan diri awal-awal lagi dan hak memilih dibuat bermula dari peringkat cawangan lagi ……rasanya baru adil , seronok juga kan ,barulah ada semangat nak pergi mesyuarat cawangan . Mungkin susah nak guna wang
untuk pancing undi. ( catatan ini ku tulis ptg semalam,nampaknya Datuk Seri Najib pun ada menyentuh isu ini dalam ucapannya semasa merasmikan persidangan wanita-pemuda-puteri kemarin)

ii) Tghari tadi baru sempat aku meneliti sepenuhnya Teks Ucapan Tun Dr. Mahathir Mohamad pada 22 Mac 2009 di Perhimpunan Pribumi Perkasa Negara . Banyak peringatan dan pengajaran yang perlu dihayati…Pesanan ini kalau masuk ke hati sanubari semua perwakilan atau orang Melayu ,tentu kita akan menjadi bangsa yang TERHEBAT !!!

iii) Lepas ni mari kita teka siapa pula barisan kabinet baru ...lalalala


* selesai satu misi hari ni, baru dapat post catatan ini.

4 ulasan:

ZHARIF berkata...

Puteri UMNO adalah gandingan Pemuda UMNO tetapi perlu diberi nafas baru dengan kepimpinan yang lebih mantap dan agresif.
boleh siarkan teks ucapan dr m tu tak?dan jangan lupa mengundi di blog saya berkenaan reformasi tu =)

adik4ever berkata...

kalau ikutkan... aku nak pak lah terus jd PM. Najib ni tak tau lah...

PAK PELANDOK berkata...

Ikan emas

Yg berkilau tak semestinya intan...
yg gemerlapan tak semstinya permata...
mungkin kaca ataupun kristal.......

Merenung dng mata hati dan nurani.....
adalah guru yg bijaksana.........
dalam mengatur langkah dan rencana.....
unt mewarnai perjalanan kehidupan ini.

Terima Kasih....Sayang Ikan Emas.

ikan emas berkata...

Lov u 2 .Dalam maksud Pak Pelandok tu..
Minggu dpn ikan emas nak p lawat ke Bkt Selambau.. Pak Pelandok bertanding ke ?