Ahad, 31 Januari 2010

kU Nyanyikan Lagu Cinta....Tanda Setiaku

Intro:
Nampaknya penyakit Abg Ngah Lavendari dah berjangkit kat Ikan emas ni.Tapi bukan penyakit translation error.Ni kes masa terundur . Sebenarnya entri ni dicatat kemarin..tapi bila publish ia dah terkebelakang, bulan Jan punya entri pulak daa. Heran, entri ni kita tulis tak de deraf-deraf pun.Catat terus publishkan.Dah dua kali kes mcm ni..pulak tu bila kat rumah. Ni cuba try test...SiTedi boleh tolong selesaikan ???
+++++++++++++++++++++++++
Dari Melaka ke Port Dickson
( tak jauh ,dokek jo) …

Tapi cerita yang sama isu yang sama..

Berapakah harga sebuah cinta ?
Alaaa…Cintakan Negara !!!!
( apa ingat cintakan balak aje ke !)

Kalau dah lahir kat tanah Melayu maknanya
warganegara Malaysia lah !

Cerita 1 –

Buat IE geram dan marah sesangat !!


Lokasi : tanah berpasir , rasa dodulu Benggali Putih pernah sampai sini
Masa : bulan dah keluar



Mahadhir bukan Chedet : …..
“............ semua hadirin dipersilakan berdiri untuk menyanyikan
Lagu Negaraku “ .

Maka lebih kurang la 50,000 jiwa dan raga menyanyilah lagu keramat ini..
Kecuali;

di meja depan Ikan Emas ada la mincahi dan aney ini sedap-sedap duduk goyang-goyang kaki, chit-chat chit chat dan yang paling hotnya, mereka boleh sedap-sedap mengunyah makanan yang dah siap terhidang tu ( ter ??)

Monolog Ikan Emas :
: “ ...........agaknya OKU kot…”
: “............... tapi tadi nampak depa berjalan elok aje …”
: “ ............elok aku ambik dan tangkap gambar depa ni….”
“ ................ tak payah laa…baik aku nyanyi …"
Negaraaakuuuu …..”



p/s : Kenapa kita kena menyanyikan Lagu Negaraku????



….bersambung