Selasa, 24 Mac 2009

Ada asap sebab ada api

" petang semalam saya perang dengan isteri saya puan ",kata Si Mie kepada saya pagi ni. Apa hal ? .

Semalam petang aku kena pergi mesyuarat hari pertabalan Tengku Ampuan N.S yang akan diadakan bulan April nanti. Ini mesyuarat kali kedua. Ahh,aku tumpang Si Mie aje la ,elok bawa dia sekali mtg kali ni,kalau ada apa-apa bab teknikal boleh dia saja yang terus jawap.. Mesyuarat kat Pej Istana Sban aja...( hai , baik ,ramah ,berhemah dan friendly betulla keluaraga diraja nie.. senang dan mudahlah aku nak kerja lepas ni.. alamak anak buah aku belum balik lagi ni, tak pe la nasib majlis akan diadakan lepas 9 hb.
>Mesyuarat habis jam 5.30 ptg. Kami leka berbual walaupun perjalanan balik yang tak sampai 10 minit pun. Nak jadi cerita rupa-rupanya si mem Mie ni dah bertembung dengan kereta kami dan cuba telepon tapi hp Mie dlm silentmode. Mie Sampai ofc tGk banyak misscall,recall balik, apa lagi ...macam-macam la dia kena sampai tunjuk surat pgl mesy. Iya laa, aku sejak tukar balik ke sini tak perNah la lagi jumpa dia dan mungkin dia pun tak terfikir ada perempuan pejabat yang ikut Mie naik kereta .

" Haa... Mie mungkin sebab u dah ada kes kalau tak tak kan la dia syak u macam tu.... haaa...sape nak jawap ? " Kepada jejaka -jejaka " kalau dah ada asap maknanya dah apinya..." hati-hati

Tiada ulasan: