Selasa, 16 Ogos 2011

gOLdEN cHURN TaK HaLal

Ada yg dah ambil cuti sebab nak buat kuih raya. Tak kira lah untuk dijual atau nak jamu tetamu sendiri. Dulu IE rajin buat kek buah. Dapat resepi dari Kak Pesah..Sedap!.. ..Tiap kali hari raya kawan org Sarawak akan bagi aneka kek lapis buatan dia. Kalau pergi ke Serawak tak sah kalau tak borong kek lapis pelbagai jenis dan perasa.

Sekarang..kek buah order kat kawan atau beli aje kat Jusco. Kawan pulak mungkin dah tak buat kek lagi..maklum mak ayah dia dah tak ada. Di Seremban pun dah banyak yang buat kek lapis Sarawak.



Tapi ingat kalau nak buat atau nak beli kek atau kuih raya, pastikan BUKAN diperbuat daripada mentega Golden Churn. TAK HALAL !!!











































18 ulasan:

sayangsayangibu berkata...

akak dah lama tak buat kueh raya, termalas, tp kalau kek rajin semestinya tak guna mentega tu, cuma guna majerin saji ;p

ambik kad raya ye..;p

sayangsayangibu berkata...

akak dah lama tak buat kueh raya, termalas, tp kalau kek rajin semestinya tak guna mentega tu, cuma guna majerin saji ;p

ambik kad raya ye..;p

Rozali berkata...

Assalamualaikum IE

kita terus pulaukan ajer butter tu...

SELAMAT BERPUASA

Wassalam

ikan emas berkata...

SSI.

selamat hari raya.

Terima kasih.

ikan emas berkata...

TokLi

benar..elok tu. Guna majerin aja la

♥ manje ♥ berkata...

kena berhati2 membeli... mana tau ada yg tersalah beli... dah termakan benda tak HALAL nih ~

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Selama ni ramai antara pembuat kek guna bahan ni.

cemomoi berkata...

rasanya tak pnah guna nih

cemomoi berkata...

rasanya tak pnah guna nih

azieazah berkata...

Semoga ramai lagi yang akan peka akan bahan dalam jenama ni.

Saya tak pernah buat kek, sebab tak pandai dan tak belajar pun lagi nak jadi pandai tu. hehehe

Ramadhan: Nuzul Quran “bacalah...”

ISAC berkata...

Salam Ramadhan,

Lama X berkunjung ke blog IE,

Kita perlu buat sesuatu, saban hari semakin banyak kes sebegini ditongkar tetapi tiada tindakkan keras yang diambil.

Sebaliknya pemimpin2 kita lebih sibuk berpolitik sehingga apabila ada anak2 dan saudara-mara kita yang cuba "dimurtadkan" yang salahnya tetap Umno.

Alangkah bagus jika diakhirat kelak semasa menjawab soalan daripada Nungkar dan Nangkirpun bila dag tak boleh nak jawab, kita gunakkan jawapan yang sama???

"Siapa tuhan kam?," Jawablah, "Ini semua salah Umno".

"Apa agama kamu?", Jawablah, "Ini semua salah Umno".

ikan emas berkata...

manja,

secretrecepi ????

mahal tapi sedap !!

ikan emas berkata...

Ust Raz,


nasib dibongkar jg ..
tak tak selama-lamanya lah kita benda tu masuk dalam badan kita.

Seolah-olah yg nmpk kesannya hanya kpd pengusaha kek sarawak..hakikatnya byk lagi produk lain hasil dr mentega ni kan ???

ikan emas berkata...

momoi,

tak pernah guna

tapi yakinkah kita yg kita tak pernah makan hasil drpd bahan ini ???


ahah ..cuba jawap !

ikan emas berkata...

Ajijah,

Selamat berpuasa..

IE pun tak rajin nak buat..tp rajin makan !!!

ikan emas berkata...

Isac,

salam kembali.. IE pun dh suam -suam masa nk kunjung mengunjungi..byk isu skrg kan ??

ikan emas berkata...

sila baca kan sini :

http://theunspinners.blogspot.com/

Pok Li berkata...

Harapkan orang beri kuih he he ehe