Rabu, 24 November 2010

4 Kes...yg menakutkan..ada sesiapa berani jadi isteri no 1- 2-3-4??

Salam...hari ni kita tinjau 4 kisah kehidupan sebelum dan selepas berumah tangga...kahwin salah, tak kahwin pun salah..nak kahwin lagi pun salah...???? habis bagaimana ???
*********************************************************************
Perkara 1 :
Parang Jadi Mainan KekasihKu
amboiiiii...belum apa-apa awak dah beranai nak dera tetak bapa orang yer..macam ni nak jadi nak menantu...tak hingin!!!!!!
Tetak bapa kekasih
AMPANG: Hanya kerana hubungan cinta dihalang, seorang lelaki menetak bapa kekasihnya menggunakan parang di depan rumah mangsa di Jalan Wawasan, Bandar Baru Ampang, di sini……


Perkara 2 :
SUAMIKU SI-PEMBUNUH
dulu masa couple kata sayang..
bila dah dapat jadi isteri awak buat dia macam bola...
aiii Mr Bean pun tau sayang anak patung dia.. KISAHNYA DI SINI

PERKARA 3 :
"Perceraian meningkat angkara Facebook?


atau awak dah sebok dengan fb, ....
"Layari laman-laman sosial di Internet dengan niat dan tujuan yang ikhlas"

MEMANG belum ada satu kajian spesifik di negara ini yang boleh mengesahkannya,. Namun, jika dilihat secara rambang, jaringan sosial dalam Internet seperti Facebook, Twitter dan Myspace ternyata boleh mendatangkan mudarat kepada keharmonian rumah tangga jika penggunaannya disertai dengan niat yang salah.
Timbalan Pengarah (Dasar) Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Othman Mustafa berkata, sebanyak 27,110 kes perceraian telah direkodkan daripada 135,136 perkahwinan yang telah didaftarkan pada tahun 2009.
sini yang tulis

PERKARA 4:
SAMAN KEPADA PERAMPAS SUAMI ORANG

Apa macam ??? setuju ke dengan saranan Naib Ketua Wanita UMNO, Datuk Kamilia Ibrahim yang mengatakan seseorang yang cuba memecahbelahkan perkahwinan orang lain boleh didakwa ke mahkamah sebab terdapat peruntukan undang-undang di bawah Enakmen Pentadbiran Keluarga Islam yang membolehkan ‘pihak ketiga’ disaman kerana cuba merosakkan perkahwinan pasangan lain.kira meruntuhkan masjid laa.





10 ulasan:

sahromnasrudin berkata...

salam hajjah IE, inilah asam di dalam sebuah kehidupan yang dipenuhi garam

Rozali berkata...

Assalamualaikum Hajjah IE

kita berdoa agar dijauhi perkara yg tidak mampu kita pikul drp keluaraga kita

Wassalam

cemomoi berkata...

penyakit akhir zaman

Lana~Bulu berkata...

Masalah moral yg terlalu meruncing...
bimbang pulak rasanya..

Abu Aiman berkata...

Salam IE. Kawin ni bukan untuk seronok2 saja. Kalau tak cukup ilmu mcm2 boleh jadi kan...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kes 1.orang asing myanmar ke viatnam kot..tunjuk besar kepala..mana pihak yang bertanjawab terhadap mamat pendatang ni

kes 2 mental kot mamt tu
kes 3. biasala tu
kes 4. yang cadangkan tak sekolah tinggi

Cempaka R.Minta berkata...

hii
cempaka datang
add cempaka juga yaa

DrSam berkata...

salam. No. 4 dari dulu kini dan selamanya akan menjadi isu dan retorik yang tiada hujung pangkal. E kes yang dipaparkan ni pun menarik juga untuk diperhalusi.

al-lavendari berkata...

jadi semua sereba salah !

janganlah sampai saman menyaman .. selesai secara baik tak boleh ke ?

anyss berkata...

Salam,
Semua salah ek?
Tak kawin pun salah, nak kawin kang salah juga. Dah kawinpun maasih lagi salah...yang tak salahnya, lagu mana tu? ----> Ohhhh pening kepala

Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia