Sabtu, 4 September 2010

SemPena RaYa Nak TiBa..CHECK-LIST untuk diJAWAB

Sempena Raya nak tiba
Hati dah rindu nak balik kampung
tiket bas dah ambik ke belum?
Tayar kereta masih berbunga ?
Atau nak berjalan kaki saja ?

Sempena raya nak tiba
Dah mohon cuti ke ?
Atau awak sorang nanti yang kena kerja
Baru tahu sedih dihati

Sempena raya nak tiba..
Orang sibuk cari kuih raya
Apa susah-susah
Haaa..kita bawa aje kuih dari kampung.

Sempena raya nak tiba
Dah kira berapa orang anak buah kita?
Sampul duit dah disedia ?
Opps jangan lupa
Anak buah di tempat kerja…..

Sempena raya nak tiba
Baju ,Langsir ,perabot dah beli baru ke ?
Ah tak payah laa
Kita guna yang lama saja

Sempena raya nak tiba
Dah bayar zakat fitrah ke?
Kat tempat shoping pun ada kuanter
Awak yang dah kerja wajid sendiri yang bayar

Sempena raya nak tiba
Dah longlai mood kerja
Asyik dengar lagu raya
s.jebing punya lagu syahdu gilerrrr


Eh..puasa pun belum habis lagi
Awak dah sibuk nak beraya..












27 ulasan:

luahfikiran berkata...

Salam,

Sempena raya nak tiba
Ramadhan mulia tinggalkan kita
Tahun depan belum tentu bertemu kita

Sempena raya nak tiba
Teringat ayah ibu yang sudah tiada
Mendoakan ayah ibu mendapat rahmatNYA sentiasa

relevan berkata...

Sempena raya nak tiba..ayam itek lembu kerbau dah mula mengelabah..tengok pisau yang berkilau kilau..

Abd Razak berkata...

Salam...

Sempena nak raya...
menangis hiba..
ingatkan mengenangkan ramadhan sudah tiada..
tak dapat cuti rupanya..

cemomoi berkata...

ooops!!
sempena nak raya
asyik rasa kuih raya je
sempena nak raya
jangan tak posa pula
sempena nak raya
tu yang lupa ramadhan tinggal sisa

penjejak maya berkata...

salam,

sempena raya nak tiba
hatiku terasa hiba
mengenangkan yang tiada
pada hari raya..

imanshah berkata...

Sempena aidilfitri yang bakal tiba,
hatiku cukup hiba,
mengenang ayahanda yang telah tiada..

Selamat hari raya, maaf zahir batin

ikan emas berkata...

LF,

IE pun sayu hiba baca n3 dato..
IE pun dah tak ada ibu dan ayah.

ikan emas berkata...

mr relevan,

hari selasa start 'mantai' di seremban..
mesti meraung ayam itek lembu kobau

ikan emas berkata...

Ust RAZAK,

SALAM RAYA.

CUTI 1 HARI SAJA..

ikan emas berkata...

CEMOMOI,

SEMPENA NAK RAYA,
RAMAI YANG KATA
' BIAR PAPA ASAL BERGAYA'

ikan emas berkata...

JEJAKMAYA,

JANGAN DISEDIH PADA YANG TIADA
GEMBIRAKAN HATI DGN YANG ADA..

ikan emas berkata...

CGU IMAN,

SAMA LA KITA

..SEDEKAHKAN DOA DAN AL FATIHAH BYK-BYK UNTUK MEREKA

sayangsayangibu berkata...

salam ramadhan
selamat menyambut lebaran
maaf zahir batin
hati hati dijalanraya... ;p

sahromnasrudin berkata...

IE balik Perak ke???
p/s: lama tak jumpe Ustaz Habibullah..kirim salam kat dia ya

zino berkata...

selamat hari raya maaf zahir batin

Abi Al-Baihaqi (RKA) berkata...

Salam Ikan Emas, semoga sihat...

Alhamdulillah semua persediaan di atas telah sempurna cuma menanti masa untuk balik berhari raya di kampung...

selamat hari raya
maaf zahir dan batin...

ikan emas berkata...

SAYANGIBU,

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR BATIN JUGAA..

SAMA-SAMA KITA BERHATI-HATI DI JALAN RAYA DAN DI MANA JUAA

ikan emas berkata...

ROM,

MESTI LAA BALIK KE PERAK...MANA LAGI ?

P/S: KALAU JUMPA UST. YG NAMANYA MACAM TUU, KITER SAMPAIKAN SALAM AWAK..

ikan emas berkata...

ZINO,

SALAM HARI RAYA UTK ZINO SEKELUARGA.
DAH BERADA DI KG TENTU SIAP CARI BULUH NAK BUEK LOMANG !

ikan emas berkata...

RKA,

AWK AJE YG JWB CHECKLIST KAT ATAS TUU..

SALAM HARI RAYA JG!

P/S : DUK SOMBAN KEK MANO ?

en_me berkata...

sonoknyer nak raya akak ikan tewww.. ammvoiii

ikan emas berkata...

en_me

macam orang lain juga..
seronok tetap seronok..
tapi tentu dah berbeza dulu dan sekarang kan !

ONE ZABA berkata...

dah...semua dah siap.

ONE ZABA berkata...

salam aidilfitri...selamat hari raya. maaf jika ada pernah salah dan silap tutur kata (taip).

wanshah berkata...

Sempena raya nak tiba,
poket dah bersedia ke?
duit kecik kena sentiasa ada,
anak buah dah tentu tunggu nak minta aje. :P

Sempena raya nak tiba,
banyak betul list nak kena periksa ye. heheh.. klakar puisi ni kak ikan emas. eh, puisi ke ni?.. :)

http://wanshah87.blogspot.com

ikan emas berkata...

ckgu 1Z,

salam raya juga kat ckgu sekeluarga.

ada ke tutur kata yang silap taip ?

eh tak dak laa..

ikan emas berkata...

wanshah,

sempena raya nak tiba ni..

akak ucapkan selamat hari raya.

duit kechik 5 sen banyak ada dlm tabung.
hajat hati nak bagi kat wan laa..

nk kt pusi blh jg kot...hentam aje tulis ikut gerak hati

p/s: tak sempat lg nak ubahsuai rumah ni ikut pelan wan yg cantik tuu