Rabu, 3 Februari 2010

Setahun Sudah Kita Berkasih Sayang


Dah bulan Februari.Bulan berkasih sayang. I love you all !!! Muuuuuuaaaaaaahhhh!!


Dah lebih setahun hayat Ikan Emas ni.Tak sempat nak celebrate .Tak de yang nak wish.Tak ada yang nak bagi hadiah. Sebelum tu pun dah lama berguling-guling dengan sesawang ni.Teringin nak bina sesawang sendiri pulak. Asalkan ada rumah sendiri dah cukup bangga.Tak payah bina banyak-banyak rumah macam En.Lavendari atau Abang Tuah.Bimbang tak terurus.Nanti asyik tersilap masuk rumah pulak.


Dalam kepala masa bina kolam ni dulu IE akan tulis apa saja. Khususnya fasal politik dan hal semasa…..sebab IE memang dah jenuh dan kena sibuk dengan hal-hal ini.Tu sebab masuk laman orang tak kira siapa. Terima kasihlah kepada rakan macam Zharif,Media Cyber,Kak Jem, Ghostwriters dan ( banyak ni...) dan juga bukan kawan termasuk adukataruna.

Dulu jika ada ilham datang ,IE tulis puisi hantar kat majalah ,dapatlah merasa terima cek hasil perahan ilham jiwang-jiwang ni. ..Laa ni kalau idea ni datang publish aje lah kat SINI AJE. Ramai dapat kawan yang bersua tanpa muka, bersembang tanpa suara .


Tu belum bab cerita lawak .Dan bab cerita sinis dan sindiri menyindir .Saja nak bagi rehatkan minda maka IE tekanlah ayat merapu pulak dan menjenguk ke dunia frodo , onezaaba atau belayar ke dunia realiti kehidupan kawan-kawan seperti Blog Mama Aqilah, DairiHati,termasuk Cikguhengot yang mula ‘kenal ‘masa entri fasal nak jadi cikgu sempena Hari Guru tahun lepas..


Ilmu psikologi dan kaunseling adalah sikit.Dah berkarat pun.Tu sebab nak bagi berkilat semula.Maka sesekali jadilah macam penceramah motivasi.Terima kasihlah kepada Ustaz Farid, Pn Kartini ,BAM, Siminda shahnon yg menyepi ..

Kalau bab menulis ni patutnya IE bolehkan kalahkan Sitedi ,atau Maksu atau abg komensen yang sungguh rajin menulis sampai 3-4 entri sehari., Banyak kisah dan cerita atau isu yang boleh di’entri’kan. Keje ‘cakap2 dan tulis2’ IE lakukan tiap hari.banyak modal sebenarnya.Dah tau cerita hari ini untuk berita hari esokya. Itu cakap dan tulis dalam tari dan irama yang berbeza daripada apa gaya dan lenggang IE kat blog ini. Dulu pun janji dapat seminggu satu atau dua entri pun dah kira baik punya!!. Kita perlu sayangkan waktu dan masa yang diperuntukkan kepada kita.!!! ( wow ! …


Jadi pokok dek den la nak tulis apa , ini blog den ( ajuk kata-kata Cikgu xiinam ).


( Mai kita layan cinta kita !! , jangan asyik dok sebok tengok drama nuar n epoi ?
Sayang selalu!!!
nanti Ikan emas belanja kuih apam Johol !!


# maaf tak sempat nak link

10 ulasan:

ONE ZABA berkata...

suka tengok drama "halimah jongang" je...drama merepek.

mamai berkata...

february hari itu telah lama aku berhenti menyambutnya

ikan emas berkata...

1z,
jongang-jongang pun manis ada !!
( ada lagi ke orang macam tu??)

ikan emas berkata...

mamai,
betoi-betoi mamai la pakchik ni..
kalau tak de bulan februari macam mana nak jumpa bulan mac?..

atau apa kata bulan feb takde, maka gaji pun takde...

Insan Biasa berkata...

Aku membacanya hihihi....

ikan emas berkata...

Insanbiasa.
t.k tetamu baru..
jemputlah masuk dan rajin-rajinlah membaca

Insan Biasa berkata...

Aku gembira ada di sini....

al-lavendari berkata...

mana ada sampai 3-4 entri sehari .. paling banyak pun dua jer ! lepas ni nak kurangkan sikitlah .. tak tokojar. ni pun baru sempat nak masuk blog awak. dua tiga kali cuba, asyik tergendala.. telefonlah, orang vacuum biliklah, member ajar minumlah dsb.

biar lambat asal selamat !

GERTAK SENGET berkata...

tkasih krn sering baca blog kawe yang jiwa

sheau berkata...

replica bags us replica bags and shoes replica bags canada