Isnin, 8 Februari 2010

Ku Nyanyikan Lagu Cinta .....Tanda Setiaku

Intro:
Nampaknya penyakit Abg Ngah Lavendari dah berjangkit kat Ikan emas ni.Tapi bukan penyakit translation error.Ni kes masa terundur . Sebenarnya entri ni dicatat kemarin..tapi bila publish ia dah terkebelakang, bulan Jan punya entri pulak daa. Heran, entri ni kita tulis tak de deraf-deraf pun.Catat terus publishkan.Dah dua kali kes mcm ni..pulak tu bila kat rumah.Kes komputer atau talian ?. Ni cuba try test lagi...SiTedi boleh tolong selesaikan ???

+++++++++++++++++++++++++

Dari Melaka ke Port Dickson
( tak jauh ,dokek jo) …

Tapi cerita yang sama isu yang sama..Berapakah harga sebuah cinta ?
Alaaa…Cintakan Negara !!!!
( apa ingat cintakan balak aje ke !)
Kalau dah lahir kat tanah Melayu maknanya
warganegara Malaysia lah !
Cerita 1 –
Buat IE geram dan marah sesangat !!


Lokasi : tanah berpasir , rasa dodulu Benggali Putih pernah sampai sini
Masa : bulan dah keluar

Mahadhir bukan Chedet : …..

“............ semua hadirin dipersilakan berdiri untuk menyanyikan Lagu Negaraku “

.Maka lebih kurang la 50,000 jiwa dan raga menyanyilah lagu keramat ini..
Kecuali;
di meja depan Ikan Emas ada la mincahi dan aney ini sedap-sedap duduk goyang-goyang kaki, chit-chat chit chat dan yang paling hotnya, mereka boleh sedap-sedap mengunyah makanan yang dah siap terhidang tu ( ter ??)
Monolog Ikan Emas :

: “ ...........agaknya OKU kot…”:

“............... tapi tadi nampak depa berjalan elok aje …”:


“ ............elok aku ambik dan tangkap gambar depa ni….”


“ ................ tak payah laa…baik aku nyanyi …"



Negaraaakuuuu …..”


p/s ; Kenapa kita kena menyanyikan Lagu Negaraku ????

bersambung .....


17 ulasan:

Hamzah Abd Hamid berkata...

saya hangin betul dengar kes minachi dan aney tu.. patutnya awak ambil video dan sebarkan melayu youtube, blog, fb dsbnya. barangkali itu jer cara nak mengajar mereka atau memalukan mereka.

p.s. awak panggil al-lavendari lagi. mungkin lepas ni saya guna nama tu balik, sebab ramai yang suka. isteri saya pun suruh guna nama al-lavendari tu semula.

ONE ZABA berkata...

menyanyi kerana terpaksa pun tak bagus jugak...

Frodo Baggins berkata...

uncle al!! wa setuju
al lavendari ada nostalgianya
wa memula kenal pown nama "al" itu
keh3x ...


Kak ikan ... ciss, dey meenachi!
x malu ... sivaji d boss giler!
budak 5 tahun pown tahu nak bangun
dgr lagu kebangsaan!

Frodo Baggins berkata...

one zaba ..
terpaksa, tp sebab rasa hormat
x salah ...


>>__<<

ikan emas berkata...

Kanda Al-Lavendari,

memang geram sangat.Tengok umur pun dah banyak rezeki yg dia org nikmati.Tak tau diuntung betoi!!

...tak sempat nk rakam utk di youtubekan..sebab kita ni jenis patriotik, tgh semangat gitu!

ikan emas berkata...

1Z,
terpaksa ?
ish ish tak kan la cikgu dok ckp macam ni...

ikan emas berkata...

Frodo,
mmg hebat awak ya!
ini lah generasi pewaris negara!!

nohas berkata...

Kat mana lokasi kejadian, pasir berdengung??

Tidak ada kesedaran sivik, nak suruh balik negeri, nanti heboh satu malaya..

ISAC berkata...

Salam, sehari dua ni nyanyi lagu negeri Perak pun OK....

Sekarang masa bekerja untuk DS Dr. Zambry dan barisan Exconya.

Utamakan rakyaat bukan berpolitik X sudah2 mcm Pakatan....


Mohon IE publish kan blog kawan; http://bumiyang.blogspot.com di blog IE

ikan emas berkata...

nohas,
alaa u ni..
masa prgam kat 1M Melaka la !!!

2/ni la yang jadi kepada Peg Khas PM semasa sessi ceramah di Melaka juga .Serba salah jadinya , dah naik tocang betoi

ikan emas berkata...

Isac@Abang Tuah
ni kes banyak rumah,banyak nama..

K, nanti kiter link yaa

Mak Su berkata...

nyanyi?
apo laie.... tontulah ikut-ikutan budaya ponjajah dulu-dulu tu.... ek.

Faridrashidi.Com berkata...

Benggali putih ya :)

ikan emas berkata...

Maksu,
apa pun Lagu tu tanda kita ada negara berdaulat!

ikan emas berkata...

Farid,


hahaa..dulu masa belajo cikgu bagitau lbh kurang macam tu la

sanggol tombak bintang berkata...

kerana ia adalah lagu kebangsaan, dan lambang maruah negara.

日月神教-任我行 berkata...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室