Selasa, 23 Mac 2010

sebaris kata

rasa tak mampu lagi jari jemari ini
nak memetik aksara-aksara indah
rasa tak tersusun waktu
untuk memugar
bait-bait maya kata
tercari-cari mana ruang
mana jalan
landskap suram ini
minta dilawati
tetap jua ku terobosi
walau dengan sebaris ayat..
agar ia nampak berseri !

p/s :
syukur...kelmarin selesai satu tugasan..
semalam beres satu cabaran...
hari ini cabaran lagi
esok ujian baru yang lebih mencabar !!!


25 ulasan:

Farhan Zafry--;LITHIUM berkata...

aksara... lama xdgr ayat tu.. kepelbagaian kan?? haha.. dun 4get follow me

Abd Razak berkata...

Salam...

Kesibukan ya!

sahromnasrudin berkata...

tiada kata secantik bahasa..bahasa yang paling indah ialah yang paling berbudi bahasa..

ONE ZABA berkata...

kerja ni sampai bila pun tak habis selagi ada nyawa.

Abu Aiman berkata...

Salam ikan emas,
tugasan dan cabaran datang dan pergi silih berganti... Ada yang susah, ada yang senang, kdg2 ada yang rasa mcm nak makan orang. erk!

al-lavendari berkata...

tajuknya "sebaris kata" ... tapi bila baca, banyak baris lah pulak !tapi susunan ayatnya cukup puitis dan berseni !

nohas berkata...

Hidup ini satu ujian utk kembali kepadaNya..

p/s: curi masa utk baca blog & tulis di blog..dateline menghimpit

tunbegia berkata...

sungguh sibuk,

salamm,

ikan emas berkata...

farhan,

...siap !!!

ikan emas berkata...

e razak,

sebok dgn menyebok...

ikan emas berkata...

shahrom,

berbudi bahasa bukan bererti
tunduk dan mengalah tak menentu

ikan emas berkata...

1z,

hidup untuk bekerja !!
kerja untuk hidup ...

ikan emas berkata...

daddyaiman,

...eeee..gerun den !

ikan emas berkata...

Lavendarian,

hehehe...
kesebokan ni disebabkan oleh banyaknya ayat-ayat yg nak diilhamkan...

ikan emas berkata...

nohas,

jgn mencuri...
nanti kena potong tangan ..
hehehe..

ikan emas berkata...

begia,

....diriku masih bernafas lega !!

mamai berkata...

ini sudah berbaris-baris

Faridrashidi berkata...

Salam,

Semoga letih itu dinilai sesuatu yang bermakna oleh Allah.

Pok Li berkata...

Hari-hari tugasan baru yang mencabar. Woww. Bombastik kan.

ikan emas berkata...

mamai,


....harap2 si ikan emas ni tak mamai nooo...sb tugasan ni penting maa

ikan emas berkata...

farid,

...harap2 gitu laa..
moga hikmahnya menjadi nyata..
dan rahmatnya dikongsi sama

..dah legaaaa

ikan emas berkata...

farid,

...harap2 gitu laa..
moga hikmahnya menjadi nyata..
dan rahmatnya dikongsi sama

..dah legaaaa

ikan emas berkata...

PokLi,

,,,moga sentiasa dipermudahkan urusan di tempat baru..

Mak Su berkata...

alhamdulillah

ikan emas berkata...

Maksu,
alhamdulillah..

semuanya dah beres..