Sabtu, 6 Mac 2010

Rombakan EXCO Negeri Sembilan ???

11 Mac ni kita pegi lagi ke istana.Ada Istiadat pelantikan dan angkat sumpah EXCO N.S. YAB Menteri Besar dah bagitau bahawa kesemua 10 Exco kerajaan negeri sedia ada akan dilantik semula. Tahniahlah kepada kesemuanya tu..nampaknya tak da harapan la yang lain nak pasang angan-angan jadi ‘menteri kechik’ di negeri yang banyak ni.

Dalam pada YAB MB buat kenyataan supaya tak ada khabar-khabar angin lagi tetapi Ikan Emas macam ada keliru pulak ..

  • Dulu YAB MB ada bagitau bahawa setiap EXCO yang dilantik akan diniliai prestasinya..ada KPI juga..macam mana?? Tak pernah umum pun..Yang IE tau semua EXCO yang sedia ada dah jalankan tugas dengan baik..!!
  • Tak ada orang baru…semua orang lama dilantik semula.Maknanya kekal 10 orang
  • Cuma ada rombakan kecil atau wujudkan portfolio baru
  • Maknanya akan ada rombakan kecil…siapakah yang akan bertukar kerusi? Adakah Dato’ Ismail Taib atau Dato’ Yunus atau YB Razi ?...
  • Atau akan bertambahlah fungsi atau bidang tugas Ahli EXCO yang sedia ada? Atau mungkin fungsi itu diambil sendiri oleh YAB Menteri Bsar ??
  • Kerajaan Negeri menitik beratkan kesejahteraan rakyat ,justeru katanya akan wujud portfolio yang member focus kepada Dasar keselamatan Sosial dan IKS ( kenapa selama ini bidang ini tidak berfungsi ke ? ..kan ke peranan tersebut dah ada dipertanggungjawabkan kepada semua Ahli EXCO sedia ada ?
  • Mana tau ntah-ntah YAB Mat Hassan bertukar fikiran…nak lantik ahli baru ? Nak masukkan Tan Si Isa? hehehe...Abis sape yang nak beri laluan ? tentulah Dato Ismail Taib..hanya 2 tu aje la wakil BN dari T.Kemang.
  • Atau nak lantik yang baru…YB Adnan ,lawyer muda tu pun ada potensi, tapi takkanlah kesemua ADUN K.Pilah nak jadi ECXO ?? gitu juga kalau nak lantik ADUN dari Chembong,Rembau..Ni la masalah bila menang sipi-sipi masa PRU 12 lalu !!!
  • Dan yang paling confuse sekarang dah cukup ke tempoh dua tahun mereka ini? Dalam Enakmen Kerajaan N.S mesti ada diwartakan tempoh MMK ini…Mereka dilantik lebih 2 minggu selepas PRU 12 .nampaknya tarikh 11 Mac ni macam belum cukup tempoh, sekiranya ada perubahan atau penguguran mungkin ada pulak YB yang tak merasa elaun pencen EXCO ????
  • Yang penting, jalankan kerja..mersa rakyat,mersa dengan pegawai kerajaan ,mersa dengan rakyat..ambik tau masalah rakyat,bawa ke DUN, taklah mesyuarat EXCO hanya guna nak meluluskan projek kekawan sahaja !!
  • Kedudukan dalam DUN NS selepas PRU 2008 amat riuh rendah dan mencabar.Dah ada 15 orang pembangkang di situ.Jika EXCO atau ADUN BN tak turun padang..nanti rakyat lebih mengenali wakil rakyat pembangkang....tak de pulak dengar wakil rakyat PR dari negeri ini nak melompat??..jangan nanti kerusi PAS bertambah !!
  • >>jangan salahkan rakyat kalau tak menyokong BN nanti…





4 ulasan:

ONE ZABA berkata...

kejor yop kejor....

eh , silap...

hoben jang hoben!!!!

ikan emas berkata...

IZ,

selalu jugak la kak yong (yang )ni confuse..

eh..
sama je laa tuu...

tunbegia berkata...

semoga negara akan tetap akan aman damai sentoasa sejahtera senantiasa, amin,

salamm,

Pandangan Orang Kampung berkata...

Itu tandanya MB prihatin...tambah porfolio baru, azam pun tentu baru.