Selasa, 26 Julai 2011

Menjelang Ramadhan..cerita fasal makan

Salam..
31 Julai tarikh tengok anak bulan. Rasanya hari Isnin start kita puasa . IE tengah fikir bagaimana dan di mana nak cari makanan untuk menu berbuka puasa. Kek Somban ni banyak gak pasar Ramadhan tumbuh..Dekat keliling rumah IE ni pun ada macam-macam ada..Tapi rasanya ntah la



Dulu IE oder mangkuk tingkat hantar ke rumah...Masa bulan puasa selain daripada menu mangkuk tingkat ada juga menu sampingan dari gerai Kak Milah.... 2-3 bulan lepas IE hentikan oder mangkuk tingkat ni. Bukan sebab orang tu masak tak sedap tapi iyer la..Dia charge harga tak la mahal . RM200 sebulan. Menu pelbagai juga la. Tapi dah ada mangkuk tingkat tapi masih dok mencari makanan lain. Tu belum termasuk piza,burger,satay..


Ada juga la sesekali pengantar cuti tapi tak maklum kat kita..kebulur kita dibuatnya. Fikir banyak kali . Daripada tengok makanan tu asyik terbuang aja, baik lah dihentikan.Pandai-pandai lah cari makan tempat lain pula.





Ini antara menu terakhir yang IE sempat paksa selera ni terima. Nasi, gulai lemak udang, ayam goreng dan sayur apa ntah !!


p/s: Kpd anak nogori..selamat balik kampung .berMANTAI ...motong kobou, bakar lomang..
















8 ulasan:

IMANSHAH berkata...

haha suka bermantai tu

sayangsayangibu berkata...

tahun ni mak ayah akak tak mantai lah IE...

ikan emas berkata...

IS,

org Perak mantai tu makna lain..

ehehehe

ikan emas berkata...

SSI,

skrg kat tepi jalan pun byk daging n lemang yg dh siap untuk mantai.

Abd Razak berkata...

Assalamualaikum...

Makan superfood jer IE..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

resah kerbau di bendang

sahromnasrudin berkata...

IE, jom kita pi MAHA kat Paroi...

cemomoi berkata...

makan dalam kobon sodap ni... tangan hamih bau gotah pon abih yo ngap!