Sabtu, 18 Disember 2010

Leteran di pagi Sabtu..Lihatlah Dunia Hari Ini !!

Catatan pagi sabtu..
Mulakan hari ini dengan ucapan syukur ..
Sejuk dan nyaman hari ni..
kemudian renung-renung.. tenung-tenung….geleng-geleng..teleng-teleng

Aduhai apalah nak jadi ni..' WAHAI DUNIA ..ENGKAU LIHATLAH !!!!

Ada sorang mamat muka poyo 32 tahun guna youtube , ngaku ‘saya ok’..marilah join club !

Ada adik guna blog, sumpah seranah carut marut abang dan kaum keluarga sendiri ..kalahkan Keluarga 69..bapaknya dah meninggal, kali ni guna nama mak pulak!

Ada yang guna fb , marah-marah dan ceraikan bini..

Ada yang mengaku di surat khabar , anak yang bini dia lahirkan bukan benih dia..

Ada katak yang mulutnya tak ber’zaid’ kejap lompat ke lopak sana kejap lopak sini…semua lopak nak dikacaunya..

Betul kata orang dulu-dulu..lelaki ni kubur bini masih merah lagi dah cari bini baruu..agaknya dah berapa lama dia tidur taklena makan tak lalu mandi tak basah ..bila tak ada perempuan kat depan biji mata dia...apa nak heran, usia, kekuatan dan kehebatan bukan pokoknya..sebab pokok nya gambir banyak di Sarawak..nanti suai la kena penangan perempuan arab ..haa kau!!! Opps..agaknya orang Melayu Sarawak tak ada dalam senarai ke ????asik orang luar aje ????

Semuanya sesi membuka pekung di dada..

Marilah kita muhasabah diri..jangan nak mengumpat orang aja....tobat tobat tobat













17 ulasan:

IMANSHAH berkata...

salam kak IE

saya tetap setia mendengar leteran kakak

kakcik berkata...

'ingat mati ingat sakit
ingatlah saat kau sulit
berapa dosa kau buat
berapa kali maksiat
ingat-ingat sobat
ingatlah akhirat....'

(petikan lagu Tobat Maksiat oleh Wali Band)

ikan emas berkata...

iman,


selamat bercuti..jgn main banjir !! pergi tlg mak cuci rumah..


akak berleter lagi niii

ikan emas berkata...

kakchik,

syok jgk k'oke ni..

IE tgh cuci telinga dgr lagu maher

Yunus Badawi berkata...

Tak tahu nak nangis atau nak gelak baca mcm2 perkara ni.

Yunus Badawi berkata...

Betul ke gambir Sarawak tu berkesan? Saya lama duduk kat Sarawak tak pernahpun guna ngeeee

ikan emas berkata...

YB 1,

MARI KITA GELAKKAN MEREKA ...( HAHAHAHA...tp ingat takut nanti kita pulak yang digelakkan orang...)

mari kita nangis ramai-ramai ...huhuhhu...ish sayang pulak air mata ni.

sabo aje laa...

YB2,

IE pun bila tgk gambir tuuu intai-intai juga sape yg beli.....apa ke guna nya ???
cuba tanya abgngah AL dia mesti dah biasa cuba ...ngeee

al-lavendari berkata...

IKAN EMAS

KALAU TANYA PUN, SAYA TAK NAK JAWAB.

PANCAROBA INI KENA KITA HADAPI, TAK BOLEH LARI. LAGIPUN NAK LARI KE MANA.

TAK BOLEH JUGA JADI BURUH KASAWARI.

al-lavendari berkata...

MANA SURAT TERBUKA AWAK KEPADA SAYA ?

SAYA JUGA ADA KOMEN N3 AWK SEBELUM INI.

sayangsayangibu berkata...

memacam ado kan?kekadang rasa macam eh...
diorang ni kenapa ye? nak tarik perhatian ke..
atrau mungkin teropen sangat fikiran tu kot?

kesian ado, sodih ado,meluat pun ado..
macam macam ado......

ikan emas berkata...

EN. AL 1,

SEMUANYA COBAAANNNN...

EN.AL 2,

SY DAH BUAT..SILA JENGUK KE ...

ikan emas berkata...

SSI,

DUNIA OH DUNIA..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

salam
duani akhir zaman. biasa la tu

ikan emas berkata...

BS,

dunia dah nak kiamat ke ?
baik cepat ko kawin..

Rozali berkata...

Assalamualaikum IE

menguji keimanan kita
moga Allah pelihara iman kita seperti iman para sahabat Nabi

Wassalam

Hamizah berkata...

dah banyak tanda2 kiamat..jom taubat..

anyss berkata...

Salam,
walaupun dah hari Rabu, masih sesuaikan baca leteran hari Sabtu?



Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia