Selasa, 28 Jun 2011

Nak Baju percuma ???... MERAH ke KUNING ????

Hari ini Isnin. Setiap Isnin IE pergi keja pakai baju merah. Sebab nak cergas dan aktif sikit.. Konon katanya Merah melambangkan kekuatan, agresif dan mampu meningkatkan semangat.

Tapi ada yang sibuk kempen supaya setiap Sabtu diminta pakai baju kaler kuning…pokok dek den la nak pakai baju warna apa pun..merah ke , biru ke kuning ke ??

Masalahnya kenapa lak nak kecoh berhimpun ramai-ramai..berembun berpanas terik , ntah-ntah kena hujan kat jalan-jalan ??..ish kot iyer pun nak komplen itu nak minta itu ini..ikut la saluran betul..tiga empat orang pergi cukup la..tak pun upah mat despatch hantar kan., Kalau nak glemer minta Nabil ..bergesuppp sampai ..buat apalah si ambiga tu bega sangat ??..Bodoh betul orang Melayu tak kenal mana si penghasut nombor satu ni..

Yang nak pakai baju merah tu pun sama jugak bodohnya..kalau dah kuning berhimpun untuk memBERSIH, terjerit pekik kat jalan ..yang sibaju merah pun tentulah lebih kurang sama saja…haram tu tetap haram !!..PATRIOT sangat ke kalau macam suka nak berdemontrasi macam si baju kuning ??? Tentulah fikiran sibaju merah pun lebih kurang sama saja macam si baju kuning ???

Bila kuning bertembung dengan merah..jadi kaler oren kan ???..apa maknanya ??? Maknanya tentulah makin huru hara..gaduh-gaduh..baling-baling batu..ada pulak Pak Polisi siram air sembur asap asid bagai..mana lak tau ada mat bangla mat indon mat nepal tumpang sekaki bawa pedang samurai belantan..Lepas tu Bob Lok boleh rakam buat filem ..keluar tv, Namewee pulak keluarkan kat youtube…satu dunia tahu Malaysia negara huru-hara tak aman..suka perang…antara siapa ?? Melayu sesama Melayu la….orang lain tepuk tangan …Siapa yang malu ???..Siapa yang rugi ?????...Siapa pula yang tepuk tangan..untung ??

IE sampaikan pesan..janganlah terpengaruh dengan jemputan ke Kuala Lumpur pada 9 Julai ..Tak kira la baju percuma warna merah atau kuning. Tak payah la nak pergi shopping kat Sogo..Sampaikan juga pesanan ini kepada anak-anak, adik-adik..sedara mara. Baik kita duduk aman ontok-ontok kat rumah.

P/S: 9 Julai ni kat Putarajaya pun ada Perhimpunan ...Hari Koperasi.






























9 ulasan:

IMANSHAH berkata...

nak tiru thailand la ni

luahfikiran berkata...

SALAM,
ADA KENDURI KAHWIN SABTU 9 JULAI ! LF PAKAI BAJU KUNING MERAH !

ikan emas berkata...

IS,

kalau nak ikut stail org lain..ikut la yg baik aja kan ??...ni yg tak elok mudah aja ditiru

ikan emas berkata...

Dato LF,

salam..


hahahaha...

tentu meriah kan ?..kena pulak si pengantin lelaki pakai merah, perempuan baju kuning....hehehe

sayangsayangibu berkata...

mesti seronok bega dan sekutunya tu tengok melayu huru hara kan?

ikan emas berkata...

SSI,

harap ada yg sedar

azieazah berkata...

Buang karan jer semua tuh. Dok rumah main dgn anak lagi baik...! :)

Gambar Merapu Seorang Menantu...

ikan emas berkata...

azie,

betoi betoi betoi...tp IE ada keje
hehehee

ahmad humairi berkata...

assalamualaikum,

saya nak baju free je...hehe